یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش از صغر سنی داور فوتبال تا اتهام به عسگری! - هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

ورزش

از صغر سنی داور فوتبال تا اتهام به عسگری! - هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

برنامه ۹۰ شب گذشته مانند همیشه جالب و محور اصلی برنامه دیشب ، پیرامون بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره ازبکستان بود. البته در ادامه به علل ناکامی تیمهای ملی فوتسال و تیم ملی جوانان پرداخت و به رخدادهای حاشیه‌ای درباره برگزاری جام حذفی هم اشاره داشت ، پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که نتیجه بازی تیمهای ایران و ازبکستان چیست ؟ 1- برد ایران 2- نتیجه مساوی 3- برد ازبکستان، که در پایان حدود 85 درصد به برد ایران رای دادند و نزدیک به شش درصد اعتقاد به باخت ایران داشتند.

shock drop air force 1 full uv reactive | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ۱۰و 30 دقیقه آغاز شد و در ادامه به حواشی پرداخت. برنامه 90 شب گذشته همچون دوشنبه شبهای هر هفته از شبکه ۳ پخش شد . در آغاز برنامه اولین بازی تیمهای ایران و ازبکستان به تصویر کشیده شد .


به گزارش «تابناک»، نخستین بازی دو تیم در سال ۱۳۷۷ در چهارچوب مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ در بانکوک برگزار شد که با پیروزی چهار بر صفر ایران به پایان رسید؛ در آن بازی، علی دایی (سه گل) و علی موسوی زننده گل‌های تیم ملی ایران بودند و منصور پورحیدری، هدایت تیم ملی را بر عهده داشت.


سپس دوربین 90 به تمرین تیم ملی رفت و با برخی از ملی پوشان گفتگو کرد .


در ادامه گزارش کوتاهی در مورد محمد برزگر بازیکن سابق پرسپولیس تهیه شد که وی در بیمارستان بستری بود و اعتقاد داشت در فوتبال به حق خود نرسید .


سرمربی تیم ملی نخستین مهمانان حضوری برنامه ۹۰

 

کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران نخستین مهمانان حضوری برنامه ۹۰ بود و حدود 30 دقیقه به سوالهای فردوسی پور پاسخ گفت . در ابتدا از برنامه ۹۰ بخاطر حمایت از تیم ملی تشکر کرد و ی درباره بازی با ازبکستان گفت: فضای تیم خوب است و باید مثبت اندیش باشیم.  در این بازی ، ورزشگاه هم پر از تماشاگر می شود که کمکی بزرگ است برای ما در راه موفقیت. با غیبت شجاعی و مصدومیت کریمی و قاضی تغییراتی در ترکیب تیم خواهیم داشت


سپس کی روش در مورد نتیجه بازی با ازبکستان گفت : برد بسیار خوبی برابر کره جنوبی داشتيم و امیدوارم این روند پیروزی های ما تداوم داشته باشد. تمام بازی  ها مهم است آنچه مهم است اینکه به جام جهانی صعود کنیم و سه امتیاز لازم بازی ها را بگیریم. 2 امتیاز خیلی حساس را در بازی با قطر از دست دادیم و نباید دیگر چنین اتفاقی برای ما بیفتد.


در ادامه سرمربی تیم ملی ایران در ارتباط با طلبش از فدراسیون اظهار داشت فعلا به بازی لزبکستان تمرکز کردم و مطمئن هستم فدراسیون دنبال کارم هست .


کی‌روش : ایران قرمز می پوشد
در حالی که لباس اول تیم ملی ایران همواره سفیدرنگ بوده است اما در بازی برابر کره جنوبی ملی پوشان با پیراهن قرمز به میدان رفتند.
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی که دربرنامه دوشنبه شب 90 حضور یافته بود اعلام کرد که ایران در دیدار برابر ازبکستان نیز قرمز خواهد پوشید.

مجری برنامه(فردوسی پور) با کنایه از وی پرسید که آیا این تصمیم به خاطر برد ایران برابر کره جنوبی با لباس قرمز اتخاذ شده است که کی روش در پاسخ به این سوال، این مسئله را یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم عنوان کرد.

بسیاری از مربیان خارجی به خرافات اعتقاد دارند و به نظر می رسد کی روش و سایر تصمیم گیرندگان در خصوص رنگ لباس تیم ملی نیز بی اعتقاد به این مسئله نیستند!

کار جالب عادل در مورد جام حذفی

فردوسی پور با نمایش تعداد بازیها و تعداد شرکت کننده های لیگهای معتبر انگلیس ، اسپانیا ، آلمان و ایتالیا و مقایسه بازی تیمها در آن کشور با ایران نشان داد که جام حذفی در همه کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است .

عادل در مورد جام حذفی اظهار داشت: داستان جام حذفی هم که دیگر عجیب‌تر شده است. یک روز می‌گویند برگزار می‌شود، یک روز می‌گویند برگزار نمی‌شود، اما یکی از مهم‌ترین جام‌ها در هر کشور جام حذفی است، چرا که در وهلهٔ نخست، کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به یک جام است و یک تیم می‌تواند با پنج، شش بازی قهرمان شود.

پخش گزارشی از مسائل پشت پرده در فدراسیون و چگونگی انتخاب کادر فنی تیم ملی جوانان پخش شد.

دیگر مهمان حضوری ۹۰ یعنی مجید جلالی


وی در ارتباط با ناکامی ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و جام جهانی فوتسال اظهار داشت: من فکر می کنم این هفته زمان مناسبی برای تحلیل این دو شکست نیست. روز چهارشنبه بازی حساس و مهمی با ازبکستان داریم و باید خود را برای چنین مسابقه ای آماده کنیم.


در تیم های بزرگ دنیا نظیر اسپانیا و آلمان استفاده از بازیکنان تیم های پایه امری بدیهی است حتی در تیم ملی 1998 ما 5 بازیکن از تیم های پایه حضور داشت اما اکنون در تیم ملی ما تنها یک بازیکن از تیم های پایه حضور دارد.


وی ادامه داد: ما باید فضا را برای تیم ملی آرام نگه داریم. من هم می دانم که مشکلات فدراسیون فوتبال فرسایشی شده است اما اگر بخواهیم این مسائل را در این هفته باز کنیم تبعات سنگین اجتماعی برای ما دارد. باید کاری کنیم مردم نسبت به تیم ملی امیدوار باشند و آنها را برای حضور در ورزشگاه آزادی برای حمایت مقابل ازبکستان تشویق کنیم.


جلالی تصریح کرد: از دست دادن جام جهانی برای جامعه ناراحتی زیادی ایجاد می کند و به سهم خود باید جلوی این مسئله را بگیریم.


وی در پاسخ به این سؤال که پیش بینی می کرد تیم جوانان و فوتسال این چنین حذف شوند، گفت: چنین پیش بینی نمی کردم. به خصوص در مورد تیم جوانان که شناخت خوبی داشتم و می دانستم که تیم خیلی خوبی است و مربیان و فدراسیون برای این تیم زحمت کشیدند. البته معتقدم اشکال کار جای دیگری است که فعلا باید تا پایان بازی ایران و ازبکستان در روز چهارشنبه صبر کرد.


کفاشیان : تقصیر داور بود!


کفاشیان اولین مهمان تلفنی برنامه نود بود؛ وی در صحبتهای خود در خصوص ناکامی تیم ملی جوانان گفت: ما نباید این تیم را رها کنیم و باید با کادر فنی جدید خود را آماده حضور در مسابقه های مقدماتی المپیک کند.


کفاشیان در ادامه گفت: ما برنامه و طرح هایی محمدی برای کار در تیم ملی جوانان را مناسب دانستیم و در کنار وی نناد نیکولیچ را قرار دادیم و حتی برای این تیم 26  بازی تدارکاتی با تیم های قوی در نظر گرفتیم و در بسیاری از آنها تیم ملی موفق بود حتی در بازی با کره در نیمه اول تیم ملی ما موفق بود.


وی خاطرنشان کرد: ما در تیم ملی جوانان نتیجه مان را گرفتیم و اکنون تیم ملی خوبی داریم. ما در جام ملتها نیز به همراه قطبی سه بازی خوب انجام دادیم و همه تعریف کردند اما با یک باخت در پلی آف نظرها برگشت و همه از قطبی انتقاد کردند.


رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه صحبتهای خود تصریح کرد: اگر به دو سال قبل بازگردیم باز هم اکبر محمدی را سرمربی تیم ملی جوانان می کردم.


کفاشیان در خصوص وضعیت تیم ملی فوتسال گفت: در بازی با کلمبیا شانس با کلمبیا بود و داوری نیز به ضرر ما بود و متاسفانه فوتسال ما از جام جهانی حذف شد، البته ما جلسه کمیته فوتسال را خواهیم گذاشت و در آنجا در خصوص تیم ملی و تغییرات در فوتسال تصمیم گیری می کنیم.


نصیرزاده و عسگری هم به 90 آمدند!


در بخشهای آخر برنامه نصیرزاده و عسگری هم به 90 آمدند و در مورد خود محوری دپارتمان داوری به بحث پرداختند . داوان پیشکسوتی همچون محمد فنایی ، خسروی و مرادی از عسگری گله مند بودند .


هوشنگ نصیرزادهکار‌شناس داوری کشورمان گفت: اساسنامه تصویب شده کمیته داوران پس از تصویب اعضای این کمیته، باید به هیأت رئیسه برود و در پایان، آيین‌نامه تا یازدهم آذر ماه تصویب شود.


کار‌شناس داوری کشورمان افزود: کشور مالزی که تاسیس آن ده سال پس از آغاز به کار رسمی فوتبال در ایران بوده است، امروز مقر AFC و کارت‌های درجه دو و سه داوری در استان‌های کوچک آن صادر می‌شود اما در ایران روی این موضوعات مقاومت می‌کنند، زیرا عاشق امضا کردن هستیم.


نصیرزاده اضافه کرد: دپارتمان فیفا که ۲۰۹ عضو دارد، توسط سه نفر اداره می‌شود اما دپارتمان ما ده نفره هستند. وقتی همه چیز را سنگین کنید، نمی‌توانید خوب بدوید.


وی سخنانش را این گونه ادامه داد: ما در سال ۲۰۱۳ هستیم و باید استانداردهای فوتبال را که ورزشی خارجی است، یاد بگیریم. این استاندارد‌ها می‌گوید کسانی که همکاری می‌کنند، نباید به رسانه‌ها بروند. این تصمیم در راستای دفاع از رسانه‌ها هم بوده است زیرا افراد بی‌طرف باید به رسانه‌ها رفته و نظرشان را اعلام کنند؛ فرض بر اینکه این افراد بی‌طرف باشند، اما با فدراسیون کار می‌کنند که این یک مشکل است.


کار‌شناس داوری کشور در ادامه گفت: در کشورهای دیگر حتی فیفا و یوفا تعداد کمیته‌ها زیاد، اما تعداد افراد دپارتمان‌ها کم است، اما در ایران دپارتمان‌ها و حقوق بگیر‌ها زیاد و اعضای کمیته‌ها کمتر است. به نظر من رئیس کمیته داوران نباید میز و صندلی داشته باشد و عسکری که رئیس دپارتمان است، باید در فدراسیون مستقر شود. همچنین باید تابلوهای فدراسیون هم عوض شود زیرا اشتباه است.


جالب این که شناسنامه صغر سنی یک داور توسط عادل نشان داده شد ولی عسگری پاسخ قانع کننده ای نداد !  در ضمن خداداد افشاریان به عسگری گفت : اگر وابستگی به تیم خاصی جرم است پس چرا شما مشاور تیم آلومینیوم هستید ؟


خداداد افشاریان که آخرین مهمان تلفنی برنامه نود بود؛ وی از عسگری سوال کرد: آیا من محروم هستم یا خیر؟


عسگری: این مسائل به کمیته داوران مربوط می شود؛ شما به صورت رسمی ابراز تمایل خود را به یک تیم اعلام کردید.


افشاریان: شما مشاور ارشد تیم آلومینیوم هرمزگان هستید و پارسال در جشن این تیم شرکت کردید!


عسگری: شما اگر سند و شاهد دارید بیاورید.


در قسمت پایانی برنامه بازیهای لیگ یک پخش شد


 پرسش و پاسخ نظرسنجی نود


 پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که نتیجه بازی تیمهای ایران و ازبکستان چیست ؟ 1- برد ایران 2- نتیجه مساوی 3- برد ازبکستان، که در پایان حدود 85 درصد به برد ایران رای دادند و نزدیک به شش درصد اعتقاد به باخت ایران داشتند .


این برنامه در ساعت 2و 28 دقیقه تمام شد .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه