شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی دومین جشنواره ملی خوشنویسی خلیج فارس قزوین برگزار شد

رویدادهای فرهنگی

دومین جشنواره ملی خوشنویسی خلیج فارس قزوین برگزار شد

خبرگزاری مهر: دومین جشنواره ملی خوشنویسی خلیج فارس در قزوین برگزار شد.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Men’s shoes

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی خوشنویسی خلیج فارس قزوین ظهر یکشنبه با حضور سرپرست اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت فاطمه(س) قزوین برگزار شد.

محمد حسین شفیعی ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم با بیان اینکه در عالم سیاست و نظام بین المللی از منطقه خاورمیانه به عنوان منطقه طلایی نام برده می شود و در این منطقه، قلبی به نام ایران و خلیج فارس می درخشد.
 
وی تصریح کرد: خلیج فارس به لحاظ استراتژیکی از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به ویژگی ها منحصر به فرد منطقه خاورمیانه، قدرت های سلطه جو و استعمارگران همیشه نسبت به این منطقه چشم داشته اند.
 
شفیعی ها بیان کرد: دشمنان و دست های استعماری با تحریک کشورهای کوچک جنوبی خلیج فارس به این می پردازند که خلیج فارس را از فارس بودن خارج کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد:  دشمنان می خواهند حقایق تاریخی را از اذهان مردم پاک کنند از این رو باید بکوشیم و این حقیقت را روشن کنیم.

وی، نقش هنرمندان در روشن شدن حقایق مربوط به خلیج فارس را مهم دانست و تاکید کرد: برگزاری جشنواره خلیج فارس برای تثبیت این حقیقت و پاسداری از هویت خلیج فارس در خارج از مرزها از برنامه هایی است که در حوزه فعالیت های فرهنگ و هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد، برگزار می شود.

شفیعی ها، انجام کار هنری در حوزه خلیج فارس را اقدامی گرانقدر عنوان کرد و افزود: هنرمندانی که در این خصوص فعالیت می کنند، کار بسیار مهم و قابل توجهی را انجام می دهند که قابل تقدیر است.

وی اظهارداشت: هنرمندان نباید کار خود را به عنوان اثر هنری تلقی کنند، بلکه باور داشته باشند که این کار هنری آنها عبادتی ارزشمند برای اثبات یک حقیقت مسلم است، هنرمندی که تابلوی خوشنویسی در رسای خلیج فارس خلق می کند باید به خود ببالد که توانسته در این مسیر قدم بردارد.

شفیعی ها در پایان با اشاره به آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی خلیج فارس یادآورشد: 176 اثر از 127 هنرمند به دبیرخانه دومین جشنواره ملی خوشنویسی قزوین ارسال شد که از این تعداد 122 اثر به نمایشگاه این جشنواره راه یافت که این آثار فاخر در نمایشگاه تماشا و حضرت بانو فاطمه زهرا (س) در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه