شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تلسكوپ خورشیدی ناسا به فضا پرتاب می‌شود

خبر

تلسكوپ خورشیدی ناسا به فضا پرتاب می‌شود

دانشمندان سازمان فضایی آمریكا (ناسا) 11 ژوئیه (21 تیرماه ) تلسكوپ خورشیدی خود را كه بالاترین وضوح را نسبت به تلسكوپ های خورشیدی فعلی دارد به فضا پرتاب خواهد كرد.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | Air Jordan

به گزارش ایرانا به مقل از ساینس، این تلسكوپ برای مشاهده تاج خورشیدی به فضا فرستاده می شود.این تلسكوپ با عنوان ' HI-C ' برای تصویربرداری از تاج خورشید با وضوح بالا كاربرد دارد. این تلسكوپ سوار بر یك موشك 'بلك برانت' از پایگاه 'وایت سندز میزل رنج' در نیو مكزیكو به فضا پرتاب می شود.

مدت این پرواز تنها 620 ثانیه طول می كشد .دانشمندان طر اح این تلسكوپ امیدوارند كه با مشاهده برد خاصی از نور 'یو.وی' بتوانند ساختارهای اساسی خورشید را مشاهده كنند .

'جاناتان سیرتین' از طراحان تلسكوپ خورشیدیHI-C گفت: دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل های مفصل رایانه ای حدس می‌زنند كه ساختارهای اساسی در اتمسفر خورشیدی حدود 100 مایل پهنا داشته باشند.

قدرت تفكیك فضایی تلسكوپ خورشیدی HI-C پنج برابر بیشتر از 'دستگاه تصویر برداری اتمسفری' در 'رصد خانه خورشیدی داینامیك' است .

تلسكوپ خورشیدی HI-C در جریان سفر ده دقیقه ای خود ، بر مركز خورشید تمركز خواهد كرد و 69 ثانیه پس از پرتاب اطلاعات به زمین ارسال می كند و تقریبا در هر ثانیه یك تصویر به زمین می‌فرستد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه