جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تنبیه بدنی در کودکان باعث اختلالات روانی در آنها می‌شود

خبر

تنبیه بدنی در کودکان باعث اختلالات روانی در آنها می‌شود

خبرگزاری فارس: پژوهشگران در تحقیقات خود دریافتند که تنبیه بدنی فرزندان ممکن است اختلالات روانی را هنگام رسیدن آنها به سن بلوغ افزایش دهد.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - ken griffey nike swingman shoes sale 2017

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز، پژوهشگران در کانادا دریافتند که تا 7 درصد از طیف وسیعی از اختلالات روانی با تنبیه بدنی از جمله تنه زدن، گرفتن یا ضربه زدن در دوران کودکی در ارتباط است.

تریسی عفیفی نویسنده این تحقیقات و دستیار پروفسور در دپارتمان علوم بهداشت جامعه در دانشگاه مانیتوبای کانادا گفت: ما به دنبال افرادی هستیم که تنبیه بدنی را برای مجازات فرزندان خود مرتباً مرتکب می‌شوند.

پژوهشگران در تحقیقات خود دریافتند: تنبیه بدنی با درصد ابتلا به اضطراب و اختلالات خلقی، افسردگی اساسی، ترس، استرس پس از ضربه، ترس از مکانهای شلوغ و ترس از اجتماع مرتبط است.

پژوهشگران همچنین دریافتند که تعدادی از اختلالات شخصیت و سوء استفاده از الکل و مواد مخدر نیز به تنبیه بدنی مرتبط است.

عفیفی گفت: آنچه واقعاً مهم است دانستن این مسئله است که تنبیه بدنی و اشکال دیگر آن هزینه بردار است و تحت هیچ شرایطی نباید برای مجازات کودکان از تنبیه بدنی استفاده شود.

تحقیقات در گذشته نیز نشان داده است که تنبیه بدنی با پرخاشگری کودکان، بزهکاری و حرکات هیجانی، اختلالات رشدی و رفتاری مرتبط است.

اما این تحقیقات جدید اثرات تنبیه بدنی بر سلامت روان را در شرایط برخورد شدید فیزیکی، سوء استفاده جنسی یا سایر انواع بی توجهی و بدرفتاری مورد بررسی قرار داده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید