جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر راه رفتن روی پنجه کودکان بی‌خطر است

خبر

راه رفتن روی پنجه کودکان بی‌خطر است

اگر شما هم فرزندی دارید که روی انگشتان پای خود نوک پنجه‌ای راه می‌رود، بهتر است زیاد سر به سرش نگذارید. محققان می‌گویند بیش از نصف کودکانی که روی انگشت خود راه می‌روند خود به خود تا 5 سالگی از این کار دست بر می‌دارند و البته این کودکان دچار مشکلات تکاملی و عصبی روانی نخواهند شد.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | Nike Air VaporMax for Men & Women - nike free tr fit squiggle shoes - IetpShops - Buy Online

راه رفتن کودک یک توانایی بسیار مهم اوست و اگر عادی نباشد معمولاً برای والدین و متخصصان کودک اهمیت دارد. ممکن است کودکان دچار فلج مغزی و دیستروفی عضلانی و اوتیسم هم روی انگشت راهی بروند. اما این‌گونه راه رفتن نشانه وجود این بیماریها در کودک نیست.

بلکه گاهی علت این نوع راه رفتن کاملا نامشخص است و به آن اصطلاحا ایدیوپاتیک می‌گویند. آنچه برای والدین مهم است این است که با دیدن این طرز راه رفتن کودک با پزشک متخصص مشورت کنند اما نگران نشوند و فکر نکنند که این روش راه رفتن نشانه بیماری اوتیسم در کودک آنهاست.

با این حال کودکانی که اغلب اوقات نوک پنجه راه می‌روند، مستعد سفت شدن و کوتاه شدن و درد تاندون آشیل در پشت پا می‌شوند که با ورزشهای کششی بهبود می‌یابد. به همین علت به والدین توصیه می‌شود هنگام دیدن تلویزیون کودکشان را وادار به انجام حرکات کششی پشت پا بکنند تا تاندون آشیل آنها به حالت عادی برگردد. درمان این نوع راه رفتن در کودکان زیر 6 سال لازم نیست مگر در مواردی که کوتاهی تاندون و عضلات ساق پا وجود داشته باشد که در این حالت لازم است جراحی انجام گیرد.


منبع: روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید