جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پیشگیری از جنگ و دعوای کودکانه

خبر

پیشگیری از جنگ و دعوای کودکانه

روزنامه اطلاعات، خانواده‌هایی که بیشتر از یک فرزند دارند، همیشه در یک درگیری دائمی دخیل اند. کشمکش‌های خواهر و برادری! چیزی که گاهی به یک دغدغه بزرگ تبدیل می‌شود و ناسازگاری بچه‌ها را در پی دارد.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | Asics Gel-Lyte XXX Shoe Palace Japan - 1201A209-400

معمولاً آن‌چه باعث درگیری خواهر و برادرهای کوچک خانه شما می‌شود، این است که به جای دوستی و محبت میانشان رقابت، حسادت و مشاجره وجود دارد. روانشناسان عقیده دارند که منشاء جنگ و دعوا بین فرزندان از حسادت و رقابت آنها و تمایل شدیدشان به عشق انحصاری والدین سرچشمه می‌گیرد و از آنجا که برای مورد توجه واقع شدن یا فرزند بهتر بودن، مجبورند با خواهر یا برادر خود سهیم شوند پس تعجبی ندارد که فرزندان برای در اختیار داشتن همه توجه والدین، تلاش و مبارزه کنند.

اما والدین اکثرا واکنش‌های اشتباهی از خود نشان می‌دهند مثلاً به احساسات و نظر فرزندان توجه نمی‌کنند، خواسته و ناخواسته تبعیض قائل می‌شوند، بچه‌ها را مقایسه می‌کنند و به تفاوت‌های فردی توجهی ندارند. اگر شما هم درگیر چنین مشکلاتی هستید، بهتر است قبل از هر چیز مهارت گوش دادن را یاد بگیرید تا بتوانید به خواست‌های فرزندتان گوش دهید و به آنها یاد بدهید که چطور اختلاف‌های میان خود و خواهر و برادرانشان را با شنیدن درست و واکنش درست حل کنند. جدا از مقایسه کردن فرزندان بپرهیزید، چه مقایسه خوشایند باشد چه ناخوشایند. از عباراتی چون ببین خواهرت چقدر زود می‌خوابد یا از برادر بزرگ‌ترت یاد بگیر یا... استفاده نکنید.برای فرزند شیطان و خرابکارتان لقب انتخاب نکنید. چون بچه‌ها در این القاب محبوس می‌شوند، با آنها همدیگر را مسخره می‌کنند یا شخصیت شان بر اساس این القاب شکل می‌گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید