پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پیوند موفقیت آمیز پوست به یک کودک - نقشه زلزله 110سال گذشته

خبر

پیوند موفقیت آمیز پوست به یک کودک - نقشه زلزله 110سال گذشته

انتشار تصاویر پیوند موفقیت آمیز پوست به کودکی که دچار 80درصد سوختی بود، تهیه نقشه زلزله جهان، تأکید محققان بر عدم درک مشابه انسانها از رنگ، تصاویر جزئی از نزدیکترین همسایه زمین از جمله اخبار جالب جهان علم و فناوری در هفته گذشته بودند.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | AIR JORDAN 4 BLANCAS Y ROJAS - BabylinoShops - nike air jordan grey low heels shoes blue sneakers

نخستین تصاویر کودکی پس از پیوند پوست

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین تصاویر یک کودک سه ساله که پس از 80 درصد سوختگی با پیوند پوست و دریافت یک لایه جدید از پوست شبیه سازی شده رو به بهبود است، طی هفته گذشته منتشر شد.

ایزابلا کراگر در شب سال نو میلادی در آفریقای جنوبی دچار سوختگی شد، پزشکان اعلام کردند که این سوختگی به 80 درصد بدن وی آسیب رسانده و حتی ممکن است که این کودک جان خود را در نتیجه این سوختگی از دست بدهد. پزشکان اکنون می گویند که پوست مصنوعی به خوبی جذب بدن وی شده است. براساس اظهارات ریدوان میا جراح وی ، این عمل جراحی برای پیوند پوست به بدن کودک به خوبی پیش رفته و موفقیت آمیز بوده است.

وی اظهار داشت که درحالی که ممکن است در بدن وی جای سوختگی مشاهده شود، اما میزان آن بسیار اندک خواهد بود. تاکنون پوست ایزابلا به خوبی پوست جدید را جذب کرده و به آرامی از کمای مصنوعی که توسط پزشکان ایجاد شده بود بیدار شده است. اکنون ایزابلا بیدار شده و وضعیت عمومی مناسبی دارد.

تصویر نقشه جهانی زلزله طی 110 سال گذشته

یک نقشه کش از یک شرکت تصویرسازی اطلاعات هفته گذشته اقدام به ارائه یک نقشه جامع جهانی کرده که 203 هزار و 186 زلزله از مقیاس 4 ریشتر به بالا را طی 110 سال نشان می دهد.

جان نلسون نقشه کش شرکت IDV Solutions به عنوان یک شرکت تصویرسازی اطلاعات اظهار داشت که این پروژه شگفتیهای بسیاری را رقم زده است. این نقشه تصویری از زلزله های 4 ریشتری و بیشتر را از سال 1898 تا سال 2003 ارائه کرده که در این تصویر هر کدام با یک رنگ شب رنگ که روشن تر است، مشخص شده است.

تأثیرکلی این تصویر زیبا و جالب است و سایه های مرزی زمین شناختی را با رنگ شدید و درخشان نشان داده است.

انسانها درک مشابهی از رنگها ندارند

تحقیقات جدید، دانشمندان را به این نتیجه رسانده است که افراد با نگاه کردن به اجسام مشابه رنگها مشابهی را نمی بینند.

اگرچه اتفاق نظر عمومی درباره این مسئله وجود دارد که رنگ قرمز همان رنگی است که توت فرنگی، خون و یا سیاره مریخ دارد، اما براساس اظهارات کارشناسان برخی از مردم رنگ قرمز را همانگونه مشاهده می کنند که گروهی از مردم رنگ آبی را می بینند.

ورود خودروهای رباتی به آزادراههای ژاپن

براساس بحثها و گفتگوهای صورت گرفته میان خودروسازان ژاپنی، آزادراه های این کشور ظرف 10 سال آینده شاهد حضور خودروهای بدون راننده رباتی خواهند بود. ظرف ده سال آینده، در اوایل دهه 2020، در ژاپن عرصه برای حرکت خودروهای رباتی باز می شود که راننده ندارند.

شرکت اتومبیل سازی هوندا سازنده خودرو Acura NSX یکی از شرکتهایی است که با همکاری دولت ژاپن روی تولید خودروهای روباتی کار می کند. دولت ژاپن گفتگوهایی را با خودروسازان این کشور آغاز کرده تا در نهایت به هدف خود که تولید خودروهای رباتی بدون راننده است برسد، قرار است این خودروها اوایل سال 2020 وارد بازارهای این کشور شوند.

نام بزرگترین کروکودیل دنیا در گینس ثبت شد

کروکودیل بزرگی که سال گذشته در جنوب فیلیپین توسط شکارچیان به دام افتاد از سوی کتاب رکوردهای جهانی گینس عنوان بزرگترین کروکودیل را با یک تن وزن و 6.17 متر طول بدست آورد.

این کروکودیل بزرگ که " لولانگ" نام گذاری شده، یک کروکودیل آبهای شور است که گفته می شود بزرگترین کروکودیل به دام افتاده در جهان محسوب می شود.

این کروکودیل متهم به حمله به چندین نفر و کشتن دو نفر است و سپتامبر گذشته در شهر باناوان در جنوب فیلیپن زنده به دام افتاد. فهرست بندی کتاب گینس براساس اطلاعات کارشناسان ازجمله آدام بریتون متخصص شناخت کروکودیل که این جانور غول پیکر را از نزدیک اندازه گیری کرده است، انجام می شود.

تصویر یک مسیر سوزان در آسمان استرالیا

ساکنان غرب استرالیا در هفته گذشته طی 20دقیقه شاهد یک مسیر سوزان در آسمان بودند که پس از آن شیی که مشکوک به شهاب سنگ بود، داخل دریا افتاد.

افرادی که در آن لحظه در ساحل دریا در شهر پرث استرالیا حضور داشتند با تعجب این خط عجیب سوزان را در آسمان مشاهده کردند، خط سوزانی که 20 دقیقه تمام در آسمان بود.

این درحالی است که مسیر به جا مانده از اکثر شهاب سنگها تنها مدت کوتاهی مشاهده می شود و مشاهده فرود یک شی به دریا نیز بسیار نادر است.  

شهاب سنگها تکه هایی از سنگ هستند که روی سطح زمین فرود می آیند. هنگامی که یک سنگ آسمانی از جو زمین می‌گذرد یک لایه بسیار نازک بر روی سطح بیرونی آن گداخته (ذوب) می‌شود.

تصاویر جزئی از نزدیکترین همسایه زمین

سازمان فضایی آمریکا یک ویدئو با جزئیاتی از نزدیکترین همسایه زمین منتشر کرده که از طریق آن می توان جزئیاتی را با کیفیت بالا از ماه مشاهده کرد که تاکنون رویت نشده است.

ویدئو واضح ناسا از ماه برخی از ویژگیهای کلیدی ماه را نشان می دهد که در فاصله ای بیش از 355 هزار کیلومتر از زمین قرار گرفته است. این ویدئو از سازمان فضایی ناسا جزئیاتی از ماه را نشان می دهد که تاکنون رویت نشده است. یکی از نخستین برداشتهای این ویدئو این دهانه برخوردی بزرگ را در سطح ماه به نمایش گذاشته است.

در هفته ای که گذشت ناسا اظهار داشته است که به علت اندازه گیریهای جدید اکنون تصاویر بی سابقه ای از سطح ماه در دسترس قرار گرفته که در آن میان می توان به سمت پنهان، تاریک و اسرار آمیز ماه اشاره کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید