جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان سرقت دوربین‌های حفاظتی سیلک در هاله‌ای از ابهام

یادمان

سرقت دوربین‌های حفاظتی سیلک در هاله‌ای از ابهام

دوربین‌های حفاظتی محوطه تاریخی سیلک چندی پیش به‌طور ناگهانی ناپدید شدند. کارشناسان و افرادی که در محوطه سیلک حضور داشتند به سرقت آن‌ها اشاره کردند به‌طوری که مدیر روابط عمومی میراث‌فرهنگی کاشان هم در یک تارنما این گفته‌ها را تایید کرد. اما سرپرست اداره میراث‌فرهنگی کاشان سرقت دوربین‌ها را شایعه‌ای بیش ندانست.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | NIKE HOMME

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ چندی پیش به‌طور ناگهانی دوربین‌های حفاظتی محوطه باستانی سیلک که با هدف نظارت بر وضعیت و کنترل تحرکات این محوطه نصب شده بود ناپدید شد. برخی از کارشناسان به سرقت دوربین‌ها اشاره دارند که البته مدیر روابط عمومی اداره میراث‌فرهنگی کاشان هم تایید کرده با این‌حال سرپرست اداره میراث‌فرهنگی کاشان این گفته‌ها را در حد شایعه می‌داند.
 
«علیرضا یزدان‌مهر»، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی کاشان در خصوص سرقت دوربین‌های حفاظتی محوطه سیلک می‌گوید: «از آنجایی‌که دوتا از دوربین‌های محوطه باستانی سیلک خراب شده بود برای تعمیر جابجا شد. این جابجایی که دو روز به طول انجامید سبب شایعه‌پراکنی برخی از افراد شد».
 
این مسئول معتقد است، کاشان آثار تاریخی بسیاری دارد، بنابراین سرقت آثار بعید و دور از ذهن نیست اما با تدابیری که اندیشیده شده و افزایش امنیت منطقه نزدیک به 2 ماه است که هیچ اتفاقی رخ نداده است.
 
این درحالی است که چندی پیش رسانه‌های محلی کاشان به سرقت دوربین‌ها تاکید کردند. و  «مرتضی احمدی‌نجات»  مدیر روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی کاشان نیز اعلام کرده «در مواقعی که باران می‌بارید دو دوربین از کار می‌افتاد که به پیمانکار هم اطلاع داده بودیم. اما در یکی از همین مواقع بارانی اشخاصی دو پایه فلزی را بریده و دوربین‌ها را با پایه برده‌اند که کلانتری هم در جریان است. صورت‌جلسه هم کرده‌اند و ما هم پیگیر این ماجرا هستیم.»
 
از سوی دیگر، منابع آگاه کاشان هم سرقت دوربین‌ها را اقدامی فنی و بسیار دقیق عنوان می‌‌کنند که نمی‌تواند توسط افراد غیر فنی و بدون تخصص صورت گرفته باشد.
 
با تمام این تفاسیر و البته گفته‌های سرپرست میراث‌فرهنگی سرقت و خرابی دوربین‌های حفاظتی محوطه باستانی سیلک همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در این میان لازم است مسئولان میراث فرهنگی بیش از پیش به این محوطه باستانی رسیدگی و توجه کنند چراکه اگر خرابی دوربین‌ها سبب شده که نصب آن‌ها  2 روز به طول بیانجامد، همین زمان کافی است تا اتفاق‌های ناگواری در این محوطه بیفتد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه