سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان سرقت کاشی‌های زرین‌فام مسجد ایلخانی کاشان

یادمان

سرقت کاشی‌های زرین‌فام مسجد ایلخانی کاشان

سرپرست اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری کاشان از به سرقت رفتن کاشی‌های زرین‌فام مسجد علی قهرود خبر داد.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین یزدانمهر اظهار کرد: 18 کاشی از محراب این مسجد که با کاشی‌هایی از نوع زرین‌فام تزیین شده است، توسط افراد ناشناس سرقت شدند.

وی با بیان این‌که این سرقت در حالی شب گذشته انجام شد که متولی و نگهبان محلی مسجد که از اهالی خود روستا نیز است، در مسجد حضور داشت، گفت: متأسفانه نگهبان در زمان سرقت نتوانست مانع این کار شود. در حال حاضر نیز اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری کاشان، نیروی انتظامی و مراجع قضایی محلی در حال پیگیری این سرقت هستند.

او ادامه داد: مرمت و استحکام‌بخشی کاشی‌های مسجد علی قهرود در اواخر سال گذشته و ابتدای امسال با اعتباری حدود 70میلیون ریال از محل اعتبارات استانی توسط اداره‌ی‌ میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کاشان انجام شد. همچنین این اداره وظیفه‌ی نظارت بر اقدامات انجام‌شده در این مسجد تاریخی را برعهده دارد، ولی متولی مسجد اداره‌ی اوقاف کاشان است.

یزدانمهر قدمت این مسجد را ایلخانی دانست و با بیان این‌که این اثر پنجم آذرماه 1380 در فهرست آثار ملی ثبت شد، اضافه کرد: تهیه و نصب سیستم امنیتی و دوربین مداربسته در مسجد که از ابتدا در طرح اداره‌ی میراث فرهنگی کاشان بود، به‌دلیل تأمین نشدن اعتبار لازم انجام نشده، ولی اداره‌ی‌ میراث فرهنگی کاشان همچنان پیگیر تأمین اعتبار است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه