جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان مدفون بودن کاروانسرای صفوی در زیر خاک «قطور» خوی

یادمان

مدفون بودن کاروانسرای صفوی در زیر خاک «قطور» خوی

کاروانسرای «خان پایین» یادگار دوره‌ی صفویه در بخش «قطور» شهرستان خوی زیر خاک مدفون است.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاروانسرای «خان پایین» در شهرستان خوی و در کنار جاده‌ی خوی – قطور واقع شده است. این کاروانسرا از آثار دوره‌ی صفوی است و زمانی، محل استراحت کاروانیان و مسافران جاده‌ی ابریشم بوده و اکنون بر اثر بی‌توجهی، قسمت عمده‌ی آن زیر خاک مدفون شده و رسوبات رودخانه‌ی «قطور» نیز داخل این بنای تاریخی را پر کرده است.


قاسم نصیرزادگان ـ بخشدار قطور ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در آذربایجان غربی، با اشاره به اهمیت تاریخی این کاروانسرا، اظهار کرد: دو کاروانسرا در این بخش، به نام کاروانسرای «خان بالا» و «خان پایین» وجود دارند که کاروانسرای «خان پایین» بر اثر بی‌توجهی، زیر خاک مدفون شده است و اگر برای احیا و مرمت این بنای مهم تاریخی اقدامی نشود، از بین می‌رود.

او با بیان این‌که منطقه‌ی قطور به‌عنوان بخش نمونه‌ی گردشگری به تصویب رسیده است، ادامه داد: این کاروانسرا یادگار جاده‌ی ابریشم و عبور کاروانیان است و مسؤولان باید در اسرع وقت نسبت به مرمت و احیای آن اقدام کنند.

بخشدار قطور همچنین خواست تا تابلوی راهنمای بناهای تاریخی توسط اداره‌ی میراث فرهنگی در این بخش نصب شود.

به گزارش ایسنا، با بازگشایی مرز رازی – کاپی خوی، مسؤولان می‌توانند برای احیای کاروانسرای «خان پایین» که بیش از 500 مترمربع وسعت دارد و در کنار جاده‌ی خوی - قطور که نزدیک‌ترین مسیر ارتباطی آسیای شرقی به اروپاست واقع شده، اقدام کنند تا گردشگر و مسافران به دیدن این اثر تاریخی بیایند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید