پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان 5 اثر از 6 اثر جهانی سوریه تخریب شد

یادمان

5 اثر از 6 اثر جهانی سوریه تخریب شد

طبق جدیدترین تصویرهای ماهواره‌ای به جز دمشق، هر 6 اثر جهانی سوریه با تخریب‌های شدید و آسیب‌های سنگین مواجه شده‌اند؛ اما این تصاویر نشان می‌دهد که 5 اثر از این 6 اثر تخریب شده‌اند.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | Gran Canaria - nike shox fuse low beam - IwmsaShops - Maspalomas Marathon 2021 , Carreras populares

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ‌ از شش اثر میراث جهانی سوریه تنها شهر تاریخی دمشق از آسیب محفوظ مانده و دیگر آثار از تخریب های سنگین و گسترده ای رنج می‌برند. کارشناسان سوری نیازمند کمک‌های بین‌المللی هستند.

به گزارش ساینس بررسی تصویرهای ماهواره‌ای با رزلوشن بالا که توسط انجمن توسعه علوم امریکا تهیه شده نشان گرآن است که 5 اثر از 6 اثر تاریخی سوریه که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، به طور جدی تخریب شده است. این تخریب‌ها همگی از سال 2011 و همزمان با آغاز آشوب های داخلی دراین کشور ایجاد شده است.


"سوزان ولف اینبارگر" مدیر فناوری‌های فضازمین و پروژه حقوق بشر در انجمن توسعه علوم امریکا با اعلام این مطلب یادآور شد که یکی از این شش سایت میراث جهانی شهر تاریخی دمشق است که ظاهرا بدون آسیب مانده و دچار تخریب نشده است.
طبق همین گزارش ساختمان‌های تاریخی در شهر حلب که خود یکی از کهن‌ترین شهرهای تاریخی و همواره مسکون در جهان محسوب می‌شود، از تخریب‌های سنگین و گسترده بشدت آسیب دیده است. این درحالی است که یونسکو ماه‌ها پیش هر شش اثر میراث جهانی سوریه را به دلیل شدت جراحات وارده در فهرست میراث درخطر قرار داد.


شهر باستانی بورسا و نیز سایت باستان شناسی پالمیرا و روستاهای باستانی در شمال سوریه و همچنین دژ " قلعه الحصن" که از مهم‌ترین وسالم‌ترین قلعه های صلیبیون بود و همچنین دژ یا قلعه صلاح الدین همگی براثر فعالیت‌های نظامی و انواع مواد منتشر شده در منطقه آسیب دیده‌اند.


"کورینه وگنر "از متخصصان حفاظت میراث فرهنگی در موسسه اسمیت سونیان، می‌گوید:«با این حال هنوز جای امید هست و برخی همکاران سوری ما در این محوطه‌ها تلاش‌هایی می کنند زیرا آنان مراقبان و محافظان این سایت‌ها هستند و از ارزش و اهمیت حفاظت از آن‌ها برای نسل آینده کاملا آگاه هستند. اما آنچه که دراین شرایط از همکاران خود در سطح بین‌المللی می‌خواهند کمک به آن‌ها برای آموزش ،مطالعه و کار درزمینه مواد و دیگر حمایت‌های بین‌المللی برای کاهش تخریب و نیز جلوگیری از نابودی میراث فرهنگی حتی در شرایط سخت منازعات داخلی است. »

طبق همین گزارش به نقل از برآورد سازمان یونسکو بحران سوریه تاکنون سبب مرگ 100 هزار انسان و آوارگی میلیون‌ها تن دیگر شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه