پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان دبیرکل یونسکو عنوان کرد: محکومیت تخریب وحشیانه آثار تاریخی عراق

یادمان

دبیرکل یونسکو عنوان کرد: محکومیت تخریب وحشیانه آثار تاریخی عراق

دبیرکل یونسکو از نابودی میراث تاریخی کشور عراق به دست گروه‌های تکفیری حاکم بر منطقه به شدت انتقاد کرد.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | college women in nike tempos basketball - 103 - Latest Nike Dunk Low "Grey Fog" White/Grey Fog 2021 For Sale DD1391

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «ایرینا بوکووا» دبیرکل یونسکو در بازدید از موزه ملی کشور عراق ضمن انتقاد شدید از تخریب آثار تاریخی این کشور بیان کرد: عراق دارای معابد، ساختمان‌ها و محوطه‌های باستان‌شناسی بسیار فراوانی است که در واقع گنجینه‌ای برای همه بشریت است.


او در ادامه افزود: نمی‌توانیم بپذیریم که این میراث متعلق به تمدن بشریت در حال نابودی به وحشیانه‌ترین شکل ممکن است. باید وارد عمل شویم چون زمانی برای از دست دادن نداریم و افراطی‌ها در تلاش برای زدودن هویت هستند و به خوبی می‌دانند که اگر هویتی نباشد، خاطره و تاریخی نیز نخواهد بود و این امر از نظر ما مخوف و غیرقابل قبول است.


گروه‌های تکفیری تاکنون مکان‌های مذهبی، کلیساها و سنگ‌نبشته‌های ارزشمندی را در شهر موصل و سایر نقاط عراق تخریب و برای فروش آثار تاریخی به کشورهای دیگر شروع به حفاری و جست‌وجو در محوطه‌های باستانی کرده‌اند؛ اقدامی که دبیر کل یونسکو آن را "پاکسازی فرهنگی" توصیف کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه