جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان دستگیری عوامل سرقت میلیاردی از موزه تبریز

یادمان

دستگیری عوامل سرقت میلیاردی از موزه تبریز

۴ سارق حرفه‌ای که توانسته بودند پس از مدت‌ها برنامه‌ریزی به یک موزه در تبریز دستبرد زده و ۳۰ جلد قرآن قدیمی، یک قبضه شمشیر و سه عدد تابلو فرش نفیس را به سرقت ببرند، پس از چند روز تلاش ماموران دستگیر شدند.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

به گزارش ایسنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، ساعت ۱۰ صبح ۱۹ دی‌ماه امسال یک مورد سرقت از موزه شخصی در تبریز، خیابان دانشسرا پاساژ جواهری به کلانتری ۱۶ تبریز اطلاع داده شد. ماموران کلانتری سریعا خود را به محل رسانده و طی بررسی‌ها دریافتند دو نفر با صورت پوشیده با استفاده از افشانه و چوب وارد موزه شده و پس از ضرب و جرح متصدی وقت موزه و بستن دست و پای وی اقدام به سرقت اشیای عتیقه از قبیل «یک قبضه شمشیر قدیمی، سه عدد تابلوفرش نفیس، ۳۰ جلد قرآن قدیمی و یک دستگاه لپ‌تاپ» کرده‌اند. با عنایت به حساسیت موضوع و ارزش معنوی سرقت، پرونده جهت رسیدگی به تیم ۴ اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ارجاع شد که با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پس از بررسی دوربین‌های مداربسته، ۱۲ مظنون که در امر خرید و فروش اشیای قدیمی فعالیت داشتند احضار شدند و تحقیقات علمی و تخصصی از آنها صورت گرفت.

یکی از مظنونان به هویت «محمدرضا.م» که فردی سابقه‌دار بوده و در امر خرید و فروش عتیقه فعالیت داشته به سرقت از موزه با همدستی سه نفر دیگر به نام‌های «بهمن.ص»، «علیرضا.د» و «کاظم.الف» اعتراف کرد و متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

در ادامه، کارآگاهان پلیس آگاهی با به کارگیری منابع اطلاعاتی خود و استفاده از فناوری‌های نوین موفق به شناسایی محل مخفیگاه سارقان متواری در یکی از روستاهای اطراف تبریز شدند و با هماهنگی مقام قضایی، گروهی از کارآگاهان با همکاری رییس کلانتری ۲۴ سردرود به مخفیگاه سارقان عزیمت و طی یک عملیات غافلگیرانه هر سه متهم را دستگیر کردند.

کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهمان کلیه اموال مسروقه را که شامل «یک قبضه شمشیر طلاکوب منقش به آیه‌های قرآن، ۱۵ جلد قرآن خطی قدیمی و سه عدد تابلو نقاشی طلاکوب به ارزش تقریبی ۳ هزار میلیارد تومان» بود، کشف و ضبط کردند.

در ادامه، متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بازجویی‌ها به سرقت موزه با مشارکت یکدیگر اعتراف کردند. آنان در خصوص شیوه خود گفتند: از قبل صاحب موزه را شناسایی و ساعت‌های رفت و آمد او را تحت کنترل قرار دادیم و بعد از شناسایی محل نگهداری اشیای گرانبها صبح ۱۹ دی‌ماه در ساعات اولیه صبح کمین نشستیم و به محض باز شدن موزه توسط شاکی به داخل یورش بردیم و پس از ضرب و جرح و بستن دست و پای او اموال را دزدیدیم.

متهمان پس از تشکیل پرونده بنا بر دستور قضایی از سوی دادسرای عمومی انقلاب اسلامی تبریز با قرار قانونی روانه زندان شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه