سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تلاش برای تعیین سن «منطقه فسیلی مراغه»

یادمان

تلاش برای تعیین سن «منطقه فسیلی مراغه»

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مراغه از انجام مطالعات و برگزاری برخی کارگاه‎ها برای تعیین سن «منطقه فسیلی مراغه» خبر داد.

به گزارش ایسنا، «غلامرضا زارع» در جمع خبرنگاران به اهمیت مرکز فسیل‌شناسی ایران اشاره کرد و گفت: برای تعیین سن منطقه فسیلی مراغه در یک سال اخیر، دو کارگاه بین‌المللی با حضور محققان 6 کشور خارجی برگزار و سه مطالعه بین‌المللی انجام شده است.

وی افزود: همچنین هشت سایت تحقیقاتی در منطقه فسیلی این شهرستان با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی حفاری شده که حاصل آن استخراج  4000 قطعه فسیل بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مراغه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز 30 لایه مختلف فسیلی در منطقه اثر طبیعی ملی و 60 لایه فسیلی نیز در سایر مناطق مراغه کشف شده و برای حفاری و تحقیقات علمی و پژوهشی در این مناطق نیازمند تخصیص بودجه و اعتبار هستیم.

زارع با اشاره به راه‌اندازی موزه فسیل مراغه ادامه داد: این موزه تاریخ طبیعی و گردشگری با بیش از 400 قطعه فسیل کشف شده در این منطقه، پذیرای علاقه‌مندان دیرینه‌شناسی بوده و در طول سال جاری پذیرای حدود 5000 گردشگر بوده است.

وی با اشاره به آغاز احداث مرکز تحقیقات فسیل‌شناسی مراغه از سال 86 گفت: این مرکز با زیربنای بیش از 8100 متر مربع و حدود 42 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده با 50 درصد پیشرفت فیزیکی، چشم انتظار تخصیص بودجه لازم برای تکمیل و بهره‌برداری کامل است.

منطقه فسیلی مراغه که به‌عنوان بهشت فسیل ایران و خاورمیانه شناخته شده یکی از مهم‌ترین مراکز برای انجام پژوهش‌های دیرینه‌شناسی و محلی مناسب برای انجام تحقیقات در زمینه  سیل‌شناسی از سوی محققان داخلی و خارجی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه