شنبه, 15ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش بسکتبال جوانان آسیا؛ صعود ایران و پنج تیم دیگر به یک چهارم نهایی/ نبرد برای صدرنشینی

ورزش

بسکتبال جوانان آسیا؛ صعود ایران و پنج تیم دیگر به یک چهارم نهایی/ نبرد برای صدرنشینی

در پایان دیدارهای روز دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا، تیم ایران همراه با پنج تیم چین، لبنان، کره جنوبی، چین تایپه و فیلیپین صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‏ها قطعی کردند.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

به گزارش خبرنگار مهر، دومین روز بیست و دومین دوره رقابت‎های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان، روز شنبه با برگزاری هشت دیدار پیگیری شد که طی آن تیم بسکتبال جوانان کشورمان در مصاف با عربستان سعودی به برتری 86 بر 54 دست یافت.

در سایر دیدارهای این روز از رقابت‎ها تیم‎های لبنان، چین، ژاپن و چین‎تایپه در رقابت با حریفان خود بیش از صد بار توپ را وارد سبد کرده و با قاطعیت پیروز شدند. این در حالی است که میزبان این رقابت‎ها همچون روز نخست، متحمل شکست شد. نتیجه دیدارهای برگزار شده در روز دوم رقابت‎های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان به شرح زیر است:

* هنگ کنگ 70 - لبنان 113
* هند 54 - چین 119
* ژاپن 110 - سنگاپور 53
* سوریه 62 - کره جنوبی 79
* اندونزی 72- بحرین 67
* مغولستان 42 - چین تایپه 107
* قزاقستان 69 - فیلیپین 83
* ایران 86 - عربستان سعودی 54

در پایان این دیدارها و با توجه نتیجه دیدارهای برگزار شده در روز نخست مسابقات، در گروه A تیم‎های چین و لبنان جایگاه خود را در رده‎های اول و دوم تثبیت کردند. در گروه B کره جنوبی به صدر جدول صعود کرد و سوریه با یک پله نزول در رده دوم قرار گرفت.

در گروه C چین تایپه در صدر جدول باقی ماند اما جایگاه اندونزی و بحرین در رده‏های دوم و سوم تغییر کرد. ضمن اینکه در گروه D نیز بعد از ایران صدرنشین، فیلیپین جایگاه خود را در رده دوم تثبیت کرد. گروه بندی تیم‎ها در پایان دیدارهای روز دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان به شرح زیر است:

گروه A
1- چین (2 برد، 4 امتیاز)
2- لبنان (2 برد، 4 امتیاز)
3- هند (2 باخت، 2 امتیاز)
4- هنگ کنگ (2 باخت، 2 امتیاز)

گروه B
1- کره جنوبی (2 برد، 4 امتیاز)
2- سوریه (یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)
3- ژاپن (یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)
4- سنگاپور (2 باخت، 2 امتیاز)

گروه C
1- چین تایپه (2 برد، 4 امتیاز)
2- اندونزی (یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)
3- بحرین (یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)
4- مغولستان (2 باخت، 4 امتیاز)

گروه D
1- ایران (2 برد، 4 امتیاز)
2- فیلیپین (2 بازی، 4 امتیاز)
3- قزاقستان (2 باخت، 2 امتیاز)
4- عربستان سعودی (2 باخت، 2 امتیاز)

به گزارش خبرنگار مهر، بدین ترتیب و با توجه به  شرایط برد و باخت تیم‎ها و موقعیت آنها در جدول رده‎بندی، 6 تیم صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی پیش از برگزاری دیدارهای روز سوم  قطعی کردند. علاوه بر ایران که صدرنشین گروه D است، تیم‎های  چین و لبنان (گروه A)، کره جنوبی (گروه B)، چین تایپه (گروه C) و فیلیپین (گروه D) به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

بنابراین دیدارهای امروز این تیم‏ها تشریفاتی بوده و فقط از نظر تثبیت و نهایی شدن جایگاه آنها حائز اهمیت است. از مجموع هشت دیداری که امروز و در چارچوب روز سوم و پایانی مرحله مقدماتی رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان برگزار می‌شود، دیدار سوریه با ژاپن که تعیین کننده دومین تیم راه‌یافته به مرحله دوم از گروه B است، اهمیت زیادی دارد.

در پایان دیدارهای امروز یکی از دو تیم اندونزی و بحرین نیز به عنوان تیم دوم گروه C به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهد یافت. بنابراین دیدار این دو تیم به ترتیب مقابل مغولستان که امیدی به صعود ندارد و چین تایپه که صعودش قطعی است، مهم محسوب می‌شود.

در چارچوب دیدارهای امروز، تیم بسکتبال جوانان ایران برای تثبیت صدرنشینی خود به مصاف فیلیپین می‎رود. این دیدار در سالن "بوبانت یوخا آرنا" برگزار می‏شود. برنامه کامل دیدارهای روز سوم و آخر مرحله مقدماتی رقابت‎های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان به شرح زیر است:

یکشنبه 29 مردادماه
* هنگ کنگ - هند
* چین - لبنان
* ژاپن- سوریه
* کره جنوبی - سنگاپور
* چین تایپه - بحرین
* اندونزی - مغولستان
* ایران - فیلیپین
* قزاقستان - عربستان سعودی

در پایان بیست و دومین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان سه تیم برتر سهمیه حضور در پیکارهای جهانی را کسب می‎کنند. ایران به عنوا مدافع عنوان قهرمانی در دوره پیشین  این رقابت‎ها شرکت کرد اما با سه پله سقوط در رده چهارم قرار گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه