یکشنبه, 16ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش رقابت‌های قهرمانی آسیا ـ فیلیپین / سروقامتان ایران چینی‌ها را شکستند‌!

ورزش

رقابت‌های قهرمانی آسیا ـ فیلیپین / سروقامتان ایران چینی‌ها را شکستند‌!

تیم ملی بسکتبال ایران در روز سوم مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آسیا و انتخابی جهان و در حساس‌‍‌ترین دیدار، موفق شد تیم ملی چین را ۷۰ بر ۵۱ شکست داده و ‌ صدرنشین شود به مرحله بعدی بازی‌ها راه یابد.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | 106 - Nike WMNS Air Force 1 Shadow "Pastel" - LacollesurloupShops - nike dunks brown white black friday images , CI0919

تیم ملی بسکتبال ایران در سومین بازی خود در بیست و هفتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه به مصاف تیم ملی چین رفت.

به گزارش «تابناک»، تیم ایران که در دو بازی گذشته خود موفق شده بود، مالزی را ‌‌۱۱۵ بر ۲۵ و کره‌جنوبی را ۷۶ بر ۶۵ شکست داده و راهی دور دوم شود، امروز در دیداری حساب شده و زیبا از سد تیم قدرتمند چین با نتیجه ۷۰ بر ۵۱ شکست داده و‌ صدرنشین شد و به مرحله بعدی بازی‌ها راه یافت.

چهارک (کوار‌تر) اول: ۲۶ بر ۱۶ ایران

مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه‌بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی ترکیب ایران را تشکیل می‌دادند. ملی پوشان کشورمان بازی را خوب آغاز کردند و در‌‌ همان آغاز کار چهار ‌بر صفر با امتیازهای صمد نیکخواه بهرامی و اوشین ساهاکیان پیش افتاد و آفاق نیز دو امتیاز را برای کشورمان به دست آورد.

دفاع ایران اجازه خود‌نمایی به حریف را نمی‌داد و توپ ربایی‌های کامرانی نیز فرصت امتیازآوری برای بسکتبالیست‌ها ایجاد می‌کرد. چین تا پنج دقیقه نخست بازی در امتیازآوری ناکام بود و ۹ بر صفر از حریفش عقب بود تا این که سرانجام توانست توسط ژی لی به نخستین دو امتیازش برسد.

در ادامه نیز ایران دفاع خود را بهتر و بهتر کرد. کار دفاعی ایران به هیچ وجه به چینی‌ها اجازه کار نمی‌داد و از سوی دیگر، فرصت‌های امتیازآوری به ملی پوشان می‌داد که آن‌ها نیز از آن استفاده می‌کردند. سه دقیقه به پایان چهارک نخست ‌مانده بود که ایران ۱۷ بر ۷ از حریفش پیش بود. صمد نیکخواه بهرامی ستاره ایران در چهارک نخست بود که تا این دقیقه از مسابقه ۱۰ امتیاز کسب کرده بود.

نکته جالب توجه در این چهارک این بود که کادرفنی چین ژی ژی لیان سن‌تر نام‌ آشنای خود را بازی ندادند و از وانگ ژی ژی سنتر کهنه کار خود نیز تنها دقایقی بهره بردند. با افزایش فاصله امتیازی بچیروویچ نیز به مهره‌های اصلی‌اش استراحت داد و بازیکنان جایگزین را به میدان فرستاد. با این شرایط ایران در این چهارک توانست حریفش را به خوبی کنترل کند و با دفاع تیمی خود با نتیجه ۲۶ بر ۱۶ به پیروزی رسید.

چهارک دوم: ۱۵ بر ۸ ایران

با آغاز چهارک دوم چین رو به پرتاب‌های سه امتیازی آورد که موفق بود. دو تیم در کار دفاعی خوب کار می‌کردند و تلاش داشتند از ضد حمله‌های خود استفاده کنند. شوت‌های سه امتیازی چین و توپ ربایی‌های کامرانی در میدان صحنه‌های زیبایی را ایجاد کرده بود.

حامد حدادی نیز در زیر سبد چین قدرت‌نمایی ‌و امتیاز کسب می‌کرد. شاگردان بچیروویچ عملکرد خوب‌ و اشتباه‌های کمی داشتند. با استفاده از اشتباه‌های بازیکنان جوان چین موقعیت‌سازی می‌کردند؛ اما دو تیم در امتیازآوری موفق نبودند. ایران ۳۵ بر ۲۲ از حریفش پیش بود و بچیروویچ از موقعیت استفاده کرد تا نفرات نیمکت نشینش را وارد میدان کند.

ایران در ادامه نیز تیم بر‌تر میدان بود و با قدرت زیر سبد و نفودهای خوبش موقعیت به دست می‌آورد و به امتیاز آوری‌اش ادامه می‌داد. سه دقیقه به پایان چهارک دوم ‌مانده بود و ایران در این چهارک ۱۱ بر ۸ از حریفش پیش بود. چین در دقایق پایانی سیستم دفاعی‌اش را تغییر داد و توانست حمله‌های ایران را کنترل کند اما باز هم فضاسازی‌های کامرانی که در این دقایق ویسی را در کنارش داشت، دفاع چین را بر هم می‌ریخت و در پایان با نتیجه ۱۵ بر ۸ در چهارک دوم به پیروزی رسید.

نیمه نخست مسابقه با نتیجه ۴۱ بر ۲۴ به سود ایران به پایان رسید.

چهارک سوم: ۱۷ بر ۱۳ چین

بچیروویچ در چهارک سوم بیشتر تلاش داشت به مهره‌های کلیدی‌اش استراحت بدهد و چینی‌ها نیز از همین شرایط استفاده کردند و امتیاز آوردند. دو تیم در دفاع خوب کار می‌کردند، ولی در حمله ناموفق بودند. بازی پایاپای پیش می‌رفت و امتیاز‌ها کم بود. چینی‌ها با فضا‌سازی برای وانگ ژی ژی سنتر کهنه کار خود، سعی داشتند فاصله امتیازی را کاهش دهند که بچیروویچ دوباره حامد حدادی را وارد زمین کرد. او دوباره یکه‌تازی‌اش را در میدان آغاز کرد.

چین در ادامه کار می‌کوشید برتری‌اش را در چهارک سوم ادامه دهد و توانست با دفاع منطقه‌ای خوب حمله‌های ایران را متوقف کند. چین ۱۱ بر ۷ از ایران پیش بود و ملی پوشان کمی تمرکزشان را از دست داده بودند و همین ‌فرصت کافی را به چینی‌ها می‌داد تا امتیاز‌آوری کنند. توپ ربایی چینی‌ها نیز دفاع ایران را آزار می‌داد و در ‌‌نهایت چین در چهارک سوم با نتیجه ۱۷ بر ۱۳ به برتری رسید.

چهارک چهارم: ۱۶ بر ۱۰ ایران

ایران در چهارک چهارم کارش را بهتر آغاز کرد.

همان ابتدا با قدرت زیر سبد حدادی صاحب چهار امتیاز شد. ایران ۵۸ بر ۴۳ از حریفش پیش بود و با دفاع مناسب این حاشیه امنیت را حفظ می‌کرد. ایران در این چهارک نیز با دفاع خوب، چینی‌ها را کنترل می‌کرد و اجازه نمی‌داد آن‌ها کاری از پیش ببرند. با اینکه ملی پوشان در موقعیت سازی موفق بودند، بازی در این چهارک کم امتیاز پیش می‌رفت.

بچیرویچ تلاش می‌کرد با استفاده از همه نفراتش به بازیکنان اصلی استراحت بدهد و به همین دلیل، تیم ملی شادابی خودش را از دست نمی‌داد.

چهار دقیقه به پایان مسابقه ‌مانده بود که ایران ۶۳ بر ۴۴ از چین پیش بود. چینی‌ها تعداد خطاهای تیمی‌شان نیز تمام شده بود و همین میدان را بر آن‌ها تنگ‌تر می‌کرد. دو دقیقه به پایان بازی مانده بود که ایران در چهارک چهارم ۱۱ بر ۳ از حریفش پیش بود و تا پایان بازی نیز این برتری را حفظ کرد و در پایان توانست ۷۰ بر۵۱ برابر چین به پیروزی برسد. چهارک چهارم نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۰به سود ایران به پایان رسید.

به این ترتیب ایران ‌به عنوان ‌صدرنشین گروه سوم راهی مرحله دوم مسابقات شد و هم‌اینک باید به سه تیم نخست گروه چهارم رقابت کند. رقابت‌های مرحله دوم قهرمانی آسیا از دوشنبه آغاز می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه