پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر همایشهای علمی دایرة المعارف برای دانشجویان تاریخ و فرهنگ ایران

خبر

همایشهای علمی دایرة المعارف برای دانشجویان تاریخ و فرهنگ ایران

دایرة المعارف بزرگ اسلامی با همکاری موقوفات دکتر افشار برای دانشجویان همایشهای علمی در حوزه فرهنگ و تاریخ ایران برگزار می کند.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | CARHARTT WIP HOMME , JofemarShops

دکتر سیدصادق سجادی ، معاونت پژوهشی مرکز دایره المعارف با بیان این مطلب گفت: از چند سال پیش تصمیم گرفتیم در مرکز دایره المعارف دوره های کارشناسی ارشد و دکترا برگزارکنیم. زیرا تاکیدو عقیده ما بر این بود که باید درزمینه تاریخ و فرهنگ، نیروهایی را تربیت کنیم. اما به دلایلی که خارج از این بحث است، این کار به تعویق افتاد.
سجادی افزود: اگرچه آن خواسته و کاربه تعویق افتاد معذالک مرکز دایره المعارف کار ازآنجایی که هدفش تربیت نسل جدید در حوزه فرهنگ و تاریخ ایران بود، این کار را از طریق موقوفات دکتر افشار دنبال کرد.با صحبت هایی که با آنها انجام شد، مسئولیتی به این جانب واگذار شد تا این پروژه راپیگیری و به ثمر برسانم.
به گفته دکتر سجادی بنابر پیشنهادهایی نهایی،قرار بر این شد که هر سال6 همایش کاملا علمی در حوزه های مختلف تاریخ و فرهنگ ایران، برگزار کنیم. این همایشها باحضور اساتید برجسته و شناخته شده این حوزه و دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد برگزار می شود.
مدیر تاریخ مرکز دایره المعارف تاکید می کند: این جلسات سخنرانی های صرف و یک طرفه نیست. برنامه ما این است که یک گفت و گو و بحث علمی بین دانشجویان واساتید صورت بگیرد. به همین منظور نیز قالب برنامه مانند میزگرد و پرسش و پاسخ است.
سجادی درخصوص این که اولین نشست در چه تاریخی برگزار خواهد شد گفت:برنامه درحال تدوین است. می خوایهم برنامه یک ساله را تدوین و منتشر کنیم. طبق محاسبات ، هر دو ماه یک بار این جلسات برگزار می شود. بعد از تدوین برنامه،آن را منتشر و از عموم علاقمندان برای شرکت در آن دعوت می کنیم.


منبع: تارنمای دایرة المعارف بزرگ اسلامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید