پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر روش برخورد صحیح استاد با شاگرد در یک کتاب تدوین شد

خبر

روش برخورد صحیح استاد با شاگرد در یک کتاب تدوین شد



وی افزود: "استادان و نااستادانم" کتابی راجع به دروه‌های تحصیلی است که در از دوران ابتدایی تا مقطع دکتری و مراکز تحقیقاتی داشته‌ام. من در این مدت حدود 300 استاد داشتم که تعدادی از این افراد تاثیرات مثبتی روی من داشتند و تعدادی دیگر خاطره خوشی از خود باقی نگذاشتند.

این محقق ادامه داد: این کتاب کاربرد آموزشی دارد و در حجمی حدود 180 صفحه، کتاب مناسبی برای استادان است. می‌توان گفت از میان 300 استادی که داشتم 3 یا 4 نفر وجود دارند که تاثیرات جدی و عمیقی روی من و زندگی‌ام گذاشتند و هر روز به آن‌ها فکر می‌کنم. در این کتاب خواستم دلیل چنین تاثیر‌هایی را که یک استاد می‌تواند بر شاگردش داشته‌باشد مورد بررسی قرار دهم.

آذرنگ گفت: تعدادی از دوستانم هم بودند که برایم حکم استاد داشتند. شیوه و روش آن‌ها نیز در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب حدود 4 ماه است در ارشاد است. کتاب "تاریخ تمدن" نیزکه قرار است توسط نشر کتابدار چاپ شود، حدود 5 ماه است در انتظار اخذ مجوز به سر می‌برد که امیدوارم با گرفتن مجوز انتشار این دو کتاب به زودی به انتشار برسند.

به گفته مجید رهبانی یکی از مسئولان چاپ و نشر موسسه فرهنگی هنری جهان کتاب، کتاب " استادان و نااستادانم" به نوعی زندگی‌نامه فرهنگی عبدالحسین آذرنگ است اما علاوه بر زندگی‌نامه، نظام آموزشی معاصر ایران را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. این کتاب استاد واقعی و غیرواقعی را به خواننده معرفی می‌کند و یک زندگی‌نامه فرهنگی است که تا به حال نمونه مشابه آن در کشور منتشر نشده است.

مسئولان موسسه جهان کتاب امیدوارند با اخذ مجوز انتشار برای کتاب "استادان و نااستادانم" این کتاب را به زودی روانه بازار کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه