جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر انتشار جلد پنجم از مجموعه «تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی»

خبر

انتشار جلد پنجم از مجموعه «تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی»



این كتاب در قالب جلد پنجم از مجموعه 120 جلدی «تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی» منتشر می‌شود كه تاكنون گزیده‌هایی از سعدی، عطار، مولانا و شاهنامه فردوسی از این مجموعه منتشر شده است.
اسدالله بقایی در تشریح گردآوری این مجموعه بیان كرد: این كتاب‌ها، مجموعه‌ایی از یكصد و بیست عنوان از متون كهن فارسی است كه اكنون گزیده چهار مجلد از شاعران بزرگی چون فردوسی،سعدی، مولانا و عطار به چاپ رسیده است و پنجمین كتاب به «گزیده خمسه نظامی» اختصاص دارد كه به زودی از سوی سوره مهر منتشر خواهد شد.
بقایی چاپ كتاب گزیده خمسه نظامی گنجوی را متشكل از پنج اثر منظوم، مخزن‌الاسرار، خسرو شیرین، لیلی مجنون، هفت پیكر و اسكندرنامه اعلام كرد كه بنا به گفته وی سعی شده در گردآوری آثار نظامی تعادل یا ترازبندی اشعار او حفظ شود.
وی در ادامه ، شروع گردآوری این پنج اثر را از چهار سال پیش عنوان كرده و می‌گوید: مجموعه این آثار به علاوه گلچین پنج شاعر دیگر چون حافظ، سنایی، خاقانی، خیام و یكی از شاعران معاصرحاصل تحقیقات چهل ساله من بوده است.
این مدرس دانشگاه همچنین اظهار امیدواری كرده است كه چاپ این پنج اثر كه وی از آن‌ها به عنوان پنج گنج فارسی یاد كرده بتواند جوانان این مرز و بوم را بیش از پیش با فرهنگ و ادبیات كشور آشنا سازد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید