جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پرواز بر فراز بلندترین تپه های شنی دنیا - تپه‌هایی که خاصیت درمانی دارند

خبر

پرواز بر فراز بلندترین تپه های شنی دنیا - تپه‌هایی که خاصیت درمانی دارند

خبرگزاری مهر: تپه های شنی ریگان که عنوان بلندترین سازه های طبیعی شنی جهان را به خود اختصاص داده اند این روزها شاهد حضور گردشگرانی هستند که برای شن درمانی و تفریح به کویر روی آورده اند.

shock drop air force 1 full uv reactive | Gucci x The North Face Release Information - FitforhealthShops - crampon adidas sans lacet pas cher black and blue

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مناظر بدیع و چشم اندازهای طبیعی شهرستان ریگان تپه های شنی آن است که در روستای علی آباد پشت ریگ با ارتفاع 75متر وعرض پنج 5کیلومتر خودنمایی می کنند که گردشگران زیادی در طول روز از آنها بازدید می کنند.

تپه های شنی ریگان در شرق استان کرمان به عنوان بلنترین تپه های شنی دنیا ثبت شده اند و یکی از مهمترین کانونهای گردشگری استان کرمان محسوب می شوند.

هر چند که این تپه ها نیز تاکنون همچون بسیاری از مراکز طبیعت گردی استان کرمان ثبت ملی نشده اند اما نمادی از طبیعت زیبا و متنوع بزرگترین استان کشور دارد.

رونق گردشگر درمانی در شنهای کویر
 
نکته قابل توجه اینکه به دلیل بروز بادهای فصلی منطقه هر سال نیز بر ارتفاع این تپه ها افزوده می شود و برزیبایی و تنوع اقلیم کویر می افزاید.
 
اما آنچه که این تپه ها را منحصر به فرد کرده است خاصیت اعجاب آور شن درمانی برای بیماریهای مفصلی است به گونه ای که بسیاری از بیماران از استانهای مجاور برای درمان به این منطقه می آیند.
 

 
گفته می شود به دلیل آزاد شدن تدریجی گرما در بدن بیماران این شنهای می توانند در درمان بسیاری از امراض موثر باشند.
علاقمندان برای استفاده از خواص درمانی شنهای ریگان با حفر چاله هایی در دامنه تپه های مرتع برای ساعتها در حالیکه تنها سرشان از شنها بیرون است درون این گودیها می خوابند و درنهایت با آرامش و احساس بهبودی نسبی از این کار ابراز رضایت دارند.
 
از سوی دیگر تپه های مرتفع ریگان طی ماههای اخیر برای امور ورزشی نیز مورد توجه قرار گرفته اند و این روزها گردشران شاهد پرواز پاراگلایدرها بر روی این تپه ها هستند.
 
احمد زاهدی صفا یکی از افرادی است که پرواز و آموزش پاراگلایدر را در این تپه های شنی آغاز کرده است.
 
وی به خبرنگار مهر می گوید که این تپهای شنی با توجه به عنوان بلندترین تپه های شنی جهان می تواند زمینه مناسبی برای آموزش ورزشها هوایی باشد.
 
زاهدی صفا گفت: با افزایش گرایش به پرواز در این تپه ها رونق خاصی به این منطقه داده می شود وهر روز شاهد پیشرفتهایی بیشتر در این منطقه خواهیم بود.
 
وی افزود: پرواز پاراگلایدر با توجه به شرایط آب وهوایی ریگان در اوایل صبح و بعد از ظهرها انجام می شود.
 
علی ابراهیم پوردهیار روستای علی آباد پشت ریگ در رابطه با این جاذبه های طبیعی به خبرنگار مهر می گوید با راه اندازی کردن تعدادی آلاچیق و راه مناسب در این منطقه روزانه 50گردشگر و مسافر از این جاذبه های گردشگری طبیعی بازدید می کنند.
 
وی در ادامه افزود: در فصل متفاوتی از سال به مقدار 5متر به این تپه ها افزوده می شود.
 

 
دهیار این روستا می گوید: قبلا این شنها باعث مشکلاتی برای این روستا می شدند اما با اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری و با مالچ پاشی جلوی هجوم آنها به روستا گرفته شده واکنون یک منبع درآمد زایی برای روستا هستند.
 
از مزایای این تپه های شنی ریگ خواص درمانی آنها است که تعدادی از ساکنان با توجه به بیماریهای پوستی درد استخوان
در این مکان ریگ درمانی می کنند و به مسافران خدمات می دهند.
 
پرواز پاراگلایدرها در ارتفاعات کویر
 
همچنین از دیگر مزایای آن آموزش پرواز پاراگلایدر در این تپه های شنی است که با توجه به اینکه مکان خوبی برای آموزش هستند از احتمال آسیب دیدگی جلوگیری می کنند.
 
فرماندار ریگان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: از کسانی که قصد سرمایه گذاری در این منطقه را داشته باشند حمایت ویژه می کنیم.
 
محمد برزنگ افزود: این منطقه یکی از مناطق بکر و منحصربه فرد در استان و کشور و حتی در دنیا است که از نظر درمانی بسیار مفید برای بعضی از بیماریها محسوب می شود.
 
فرماندار ریگان گفت: این تپه ها بااستقبال خوب شهروندان ریگانی مواجه شده است.
 
وی افزود: فراهم آوردن جا و مکانی برای استراحت نصب تعدادی آلاچیق به صورت طبیعی  نصب سرویس بهداشتی و ایجاد راه مناسب جهت دسترسی به آنها از اقدامات اولیه برای این تپه های منحصر به فرد در شهرستان است.
 
توسعه ورزشهای فرح در کویر ریگان
 
وی یادآور شد: این تپه های شنی در 13کیلومتری شهرستان و در روستای علی آباد پشت ریگ قرار دارند.
 
موسی سلطان آبادی یکی از شهروندان ریگانی به خبرنگار مهر گفت: از زمان پیگیری مسولین در رابطه با تپه های شنی شهرستان ریگان بنده آخر هفته با خانواده از این مناظر طبیعی بازدید وساعاتی از روز را در کنار این مناظر سپری می نماییم زیرا انسان با دیدن این مناظر بدیع خستگی یک هفته کاری از وجودش بیرون می رود.
 
محمد جواد قربانی، رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان ریگان نیز در این خصوص به مهرگفت: مسابقات فوتبال ساحلی در حاشیه بلندترین تپه های شنی برگزار می شود که این امر باعث اشتیاق جوانان به امر ورزش و بازدید از این مناظر بدیع است.
 
وی افزود: با گسترش زمین فوتبال ساحلی در آینده نزدیک مسابقات والیبال نیز در این مکان راه اندازی خواهد شد.
 ..........................
گزارش: موسی مولائیان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه