سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری آبشارهای ریگان در انتظار مسافران - شن درمانی در بلندترین تپه های جهان

گردشگری

آبشارهای ریگان در انتظار مسافران - شن درمانی در بلندترین تپه های جهان

خبرگزاری مهر: ریگان در شرق دیار کریمان به دلیل وجود سه آبشار زیبا و وجود تپه های شنی و امکان شن درمانی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | college women in nike tempos basketball - 103 - Latest Nike Dunk Low "Grey Fog" White/Grey Fog 2021 For Sale DD1391

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود سه آبشار بزرگ در بخش گنبکی ریگان این بخش آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

بخشدار گنبکی ریگان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار ریگان افزود: بخش گنبکی با دارا بودن آب و هوای معتدل کوهستانی دارای جاذبه های گردشگری زیادی است.

مصطفی زینت بخش گفت: این بخش با داشتن مناطق کوهستانی دارای آبشارهایی به طول 30متر 40 و60متر در منطقه دهکن و سرگری است.

وی اضافه کرد: وجود این آبشارهای زیبا در این بخش روزانه مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

بخشدار گنبکی ریگان افزود: بخش گنبکی با دارا بودن مرکبات منحصر به فرد کشور یکی از قطبهای تولید مرکبات است که سالیانه بیش از 300هزار تن محصول مرکبات از این باغات برداشت می شود.

زینت بخش گفت: این بخش با داشتن 30رشته قنات آب دار باغات مرکبات و نخیلات ان ابیاری می شوند که این امر باعث کیفیت دوچندان محصولات باغی در این منطقه شده است.

وی تصریح کرد: تعداد سه رشته قنات که پر آب ترین قنوات شهرستان است برای ثبت ملی پیشنهاد داده شده اند که متاسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

بخشدار گنبکی ریگان افزود: وجود درختان بادام کوهی بنه کسور درختان مورد و جاری شدن چشمه سارها در این بخش نظر هر بیننده ای را به خود در این مناطق جلب می نماید.

زینت بخش افزود: همچنین وجود گیاهان دارویی مانند آویشن درمنه و زیره در این مناطق از جمله جاذبه های گردشگری این بخش است.

وی افزود: وجود پر آب ترین رودخانه های فصلی پاسرخ، گز بهمن وهلیله ای نظر هر گردشگر و مسافر را به خود جلب می نماید.

بخشدار گنبکی ریگان گفت: روستای هدف گردشگری کوشاه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گنبکی است که دارای آب و هوایی معتدل و با داشتن درختان بادام کوهی کسور بنه درمنه و وجود پرندگانی مانند کبک و تیهو و.. از جمله مناطق بی نظیر شهرستان است.

وی گفت: این روستا در 65کیلومتری شهرستان  قرار دارد، باغ تفریحی آب باریک مجتمع فرهنگی تفریحی مسجد ابوالفضل از دیگر جاهای گردشگری این بخش است.

فرماندار ریگان نیز با اشاره به وجود بزرگترین تپه های شنی جهان در ریگان گفت: این تپه ها بهترین عامل جذب گردشگر در شرق استان کرمان محسوب می شود که تاکنون هزاران گردشگر را به خود جذب کرده اند.

محمد برزنگ گفت: مهمترین عامل جذب گردشگر در این تپه ها خاصیت درمانی است که در قالب شن درمانی انجام می شود.

وی تصریح کرد: گردشگران چاله های کوچکی حفر می کنند و در آنها می خوابند و شنها را به روی خود می ریزند و شن ها به تدریج حرارات شنها به بدن وارد می شود و می تواند بسیاری از بیماریها از جمله رماتیسم و بیماریهای مفصلی را رفع کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه