جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر شناسایی 900هزارکودک دارای اختلال بینایی/ ارتقای میانگین پوشش پیشگیری ازتنبلی چشم به 75درصد

خبر

شناسایی 900هزارکودک دارای اختلال بینایی/ ارتقای میانگین پوشش پیشگیری ازتنبلی چشم به 75درصد

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: در برخی استان‌ها پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم به بالای 95 رسیده و در برخی دیگر کمی بیش از 60 درصد است و این امر میانگین پوشش را به زیر 75 درصد تنزل داده و برنامه امسال ارتقاء میانگین پوشش به 75 درصد است.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Men's Sneakers

دکتر مینو رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه بودجه برنامه‌ غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم دو برابر می‌شود،اظهار کرد: در سال جاری بر خلاف سال گذشته که برای خرید دستگاه‌های غربالگری اعتباری نداشتیم، پنج میلیارد تومان از سوی وزارت کار ورفاه اجتماعی برای این کار اختصاص می یابد.

وی افزود: از این مبلغ دو میلیارد تومان برای خرید دستگاه‌های غربالگری بینایی است و به این ترتیب برای هر استان حداقل دو دستگاه سنجش بینایی خریداری می‌شود.

معاون مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در نتیجه اجرای برنامۀ پیشگیری از تنبلی چشم در کشور طی 16 سال گذشته بیش از 900 هزار کودک دارای اختلال بینایی شناسایی شده‌اند.

رفیعی در پایان با تاکید بر لزوم کیفی شدن برنامه های پیشگیری عنوان کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بدون پیگیری موارد مشکوک و مبتلا و مداخله بهنگام در امر درمان به نتیجه نمی‌رسد. استان‌هایی که بالای 90 درصد پوشش داشته‌اند باید بخش پیگیری و مداخله در روند درمان را مورد توجه قرار دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه