پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سرطانهای شایع در مردان و زنان ایرانی

خبر

سرطانهای شایع در مردان و زنان ایرانی

رئیس چهارمین کنگره سرطانهای زنان ایران گفت: ۷۰ درصد از موارد جدید سرطان در کشورهای در حال توسعه خواهد بود بنابراین کشورهای در حال توسعه با مشکل سرطان به طور جدی مواجه هستند.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | IetpShops , New Balance 327 Moonbeam Leopard , men air max jordan 13 , 4011496719 , Where To Buy

رئیس انجمن سرطانهای زنان ایران گفت: سرطانهای معده و کلورکتال از جمله سرطانهای شایع در مردان ایرانی و سرطانهای پستان، معده و دهانه رحم جزو سرطانهای شایع در زنان کشورمان است.

به گزارش مهر، دکتر اعظم السادات موسوی در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره سرطانهای زنان ایران که روز سه شنبه در بیمارستان میلاد برگزار شد، افزود: هر ساله بر میزان ابتلا به سرطان در جهان دو برابر افزوده می‌شود و تا سال ۲۰۲۰ میزان موارد جدید ابتلا به سرطان حدود ۲۰ میلیون نفر خواهد بود.

رئیس چهارمین کنگره سرطانهای زنان ایران گفت: ۷۰ درصد از موارد جدید سرطان در کشورهای در حال توسعه خواهد بود بنابراین کشورهای در حال توسعه با مشکل سرطان به طور جدی مواجه هستند.

موسوی ادامه داد: بر اساس پژوهش انجام شده در سال ۲۰۰۸ بیشترین آمار ابتلا به سرطان مربوط به کشورهای استرالیا و نیوزلند بود. خوشبختانه ایران در منطقه‌ای واقع شده است که میزان ابتلا به سرطان در آن کمتر است. البته شاید علت این امر مربوط به کمتر بودن گزارش موارد جدید ابتلا به سرطان است.

وی تاکید کرد: افزایش سرطان تحت تاثیر بالا رفتن میزان امید به زندگی، آلودگی محیط زیست و استرس است به گونه‌ای که تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۲۵، ۹۶ درصد از انسانها بیش از ۶۰ سال زندگی کنند.

رئیس انجمن سرطانهای زنان ایران درباره سرطانهای شایع گفت: سرطانهای ریه، پستان، کلورکتال، معده، پروستات و دهانه رحم شایع ترین سرطانها در جهان محسوب می‌شوند و سرطانهایی مانند ریه، معده، کلورکتال، پستان میزان مرگ و میر بالاترین نسبت به سایر سرطانها دارند.

موسوی افزود: پیش از این سرطان معده شایع ترین سرطان بود و در حال حاضر میزان ابتلا به سرطان پستان افزایش یافته است به گونه‌ای که شایعترین سرطان زنان در کشورهای صنعتی سرطان‌ پستان است اما میزان مرگ و میر آن به اندازه کشورهای در حال توسعه است که این سرطان‌ در آن کشورها شیوع کمتری دارد.

وی با اشاره به علل ابتلا به سرطانها اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته، هورمونها و عادات غلط غذایی علت ابتلا به سرطان است ولی در کشورهای در حال توسعه سرطان‌های مربوط به عفونت ها مانند سرطان دهانه رحم شایعتر است.

موسوی با اشاره به تحقیقات انجام شده در زمینه سرطان در ایران گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۸ شیوع سرطان در مردان ایرانی ۱۲۱ تا ۱۲۳ در صد هزار بوده است و شیوع سرطان در ایران کمتر است. از سوی دیگر سرطانهای معده، کلورکتال از جمله سرطانهای شایع در مردان ایرانی و سرطانهای پستان، معده و دهانه رحم جزو سرطان‌های شایع در زنان کشورمان است.

رئیس انجمن سرطانهای زنان ایران تاکید کرد: لازم است تحقیقات اساس هر برنامه برای کنترل سرطان قرار گیرد در این جهت باید غربالگری به خوبی انجام شود و کیفیت سیستم بهداشتی افزایش یابد. همچنین مراکزی برای ارجاع بیماران سرطانی در نظر گرفته شود و در کل به گونه‌ای عمل کنیم تا دسترسی بیماران به مراکز درمانی امکانپذیر شود.

موسوی تصریح کرد: متاسفانه تعداد محققان در کشورهای در حال توسعه ۳۰ برابر کشورهای کمتر توسعه یافته است و ۹۵ درصد از پژوهش‌های انجام شده درباره سرطان در کشورهایی صورت می‌گیرد که ۲۰ درصد جمعیت جهان در آنها زندگی می‌کنند. بنابراین لازم است برای انجام تحقیقات در زمینه سرطان در ایران به گونه‌ای اساسی فکر شود.

وی با اشاره به جایگاه انجمنهای علمی در زمینه کاهش ابتلا به سرطان اظهار کرد: انجمنهای علمی می‌توانند در زمینه کاهش عوامل خطر، پیشگیری و برگزاری برنامه‌های آموزشی به منظور افزایش کیفیت مبارزه با سرطان عمل کنند. البته مسئولان نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند اما با توجه به توانایی‌های موجود در کشور، باید در زمینه مبارزه با سرطان مدیریت بهتری انجام شود.

موسوی در پایان گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در سال ۸۸ به وزارت بهداشت پیشنهاد شد که در ۴ استان مراکز ثبت سرطان راه اندازی شود و امیدواریم این پیشنهاد محقق شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه