پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر حمله به مسلمانان در میانمار ادامه دارد

خبر

حمله به مسلمانان در میانمار ادامه دارد

چندی است منازل مسلمانان در مناطق مختلف میانمار به طرز مشکوکی طعمه حریق می‌شوند که به مرگ و مجروحیت صدها مسلمان روهینگیایی منجر شده است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، تداوم آتش‌‌زدن منازل و روستاهای مسلمانان‌نشین میانمار، نگرانی و خشم روهینگیایی‌ها را به همراه داشته است.

خبرگزاری "اراکان" میانمار در این‌باره گزارش داد؛ 10 خانه در روستایی از ایالت اراکان شب گذشته طعمه حریق شد که خوشبختانه هیچ خسارت جانی در بر‌نداشت.

در ادامه این جنایات 4 منزل دیگر در روستای ناهیرون دچار حریق شد که در این حادثه عده‌ای از مسلمانان دچار سوختگی شدند.

روهینگیایی‌های ساکن این روستاها تأکید کردند بودایی‌ها برای به آتش کشیدن خانه‌های مسلمانان از ابزاری استفاده می‌کنند که از راه دور عمل می‌کند.

گفتنی است پس از قتل، کشتار و آوارگی مسلمانان روهینگیایی توسط بودایی‌های میانمار چندی است تعدادی از روستاها و شهرهای مسلمان‌نشین بدون هیچ دلیلی دچار آتش‌سوزی شده‌اند که مرگ و مجروحیت صدها مسلمان را به همراه داشته است.

با گذشت 3 سال از شروع دور جدید پاک‌سازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی‌ها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند؛ اما سازمان‌های بین‌المللی و خصوصا کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می‌برند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید