جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر هند دفتر شبكه الجزيره را تعطیل کرد

خبر

هند دفتر شبكه الجزيره را تعطیل کرد

دولت هند به خاطر اقدام شبکه الجزیره مبنی بر انتشار نقشه نادرست از کشمیر، دفتر اين شبكه را به طور موقت تعطيل كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دفتر شبکه الجزیره انگلیسی در كشور هندوستان، تصاویری از منطقه کشمیر منتشر کرد که حاکمیت هندوستان بر آن را زیر سوال برده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در پي اين اقدام، هندوستان پخش برنامه های شبکه انگلیسی الجزیره در این کشور را به مدت پنج روز به دلیل انتشار نقشه نادرست از منطقه کشمیر، متوقف کرد.

طبق دستور وزارت ارتباطات هندوستان، شبکه چهار تلویزیونی این کشور كه برنامه هاي شبكه الجزيره انگليسي را پخش مي كرد، به جای اینکه به پخش عادی برنامه های خود ادامه دهد، اینک صفحه ای بر روی آن ظاهر شده که در آن نوشته شده است: این شبکه تا 27 آوریل برنامه نخواهد داشت.

در همين حال "انمول ساکینا" مدیر دفتر شبکه چهار در هند در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: این شبکه توضیحاتی در این رابطه به وزارت ارتباطات داده و امیدوار است حکم صادره لغو شود.

گفتني است، هندوستان بر سر منطقه کشمیر با پاکستان درگیر است. هر یک از دو کشور هند و پاکستان مدعی حاکمیت کامل بر کشمیر هستند اما فعلا این منطقه از سال 1948 ميلادي بین این دو تقسیم شده است.

بعد از اینکه هند و پاکستان نتوانستند به راه حل های دیپلماسی دست یابند، وارد جنگ هایی با یکدیگر شدند و بخشی از این منطقه که زیر سیطره هند قرار داشت از سوی پاکستان مورد تهاجم قرار گرفت. نقشه های جغرافیایی که هند به آنها استناد می کند، کشمیر را جزئی از سرزمين این کشور تلقی می کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه