سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سوء‌استفاده‌ جنسی‌ صلح‌بانان‌ از‌ کودکان‌ آفریقایی

خبر

سوء‌استفاده‌ جنسی‌ صلح‌بانان‌ از‌ کودکان‌ آفریقایی

دیده‌بان‌های صلح سازمان ملل که برای کمک به کودکان آفریقایی رفته بودند، در ازای غذا و پول از کودکان آفریقایی سوستفاده جنسی می‌کرده‌اند.

به گزارش فارس، یک هیئت مستقل سازمان گفته است، عدم عکس العمل مناسب و به موقع سازمان ملل به فرستاده‌های فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی، این اجازه را داده است که از کودکان سوءاستفاده جنسی کنند.

به نوشته گاردین، دیده‌بان‌های صلح سازمان ملل در سفر به جمهوری آفریقای مرکزی از کودکان این کشور سوء استفاده جنسی کردند.

گزارشی از سوی یک هیئت مستقل سازمان ملل روز پنج شنبه (دیروز) منتشر شد که بی‌کفایتی سازمان ملل را عامل این جنایت و ادامه آن دانسته است.

این گزارش که دیروز منتشر شد، نشان می‌دهد کودکان در سنین 9 سال هم برای به دست آوردن کمی غذا و پول مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند.

بیشترین سوء استفاده کنندگان نیروهای فرانسوی متعلق به کمپ «سانگاریس» بودند که تحت نظارت شورای امنیت سازمان ملل فعالیت می‌کردند.

این گزارش تحت عنوان «اقدام به بهره‌کشی و سوءاستفاده جنسی به دست صلح‌بانان سازمان ملل» ابتدا در سال 2014 مطرح شد و با طی مراحلی طولانی و کاغذبازی اداری تا کنون ادامه داشت اما کسی حاضر به پذیرش مسئولیت رسیدگی به آن نبوده است.

در این گزارش آمده است، حتی زمانی که دولت فرانسه از این گزارش مطلع شد و خواستار همکاری کارمندان سازمان ملل در این زمینه شد، در پرداختن به آن مقاومت وجود داشت.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در این باره گفت موجب پشیمانی است که به این کودکان توسط کسانی که برای محافظت از آنان اعزام شدند، خیانت شده است.

البته این هیئت مستقل سازمان ملل که به بررسی این فاجعه پرداخته، متوجه شد به دلایل سیاسی  و نگرانی از روابط با فرانسه، مقامات ارشد سازمان ملل از پرداختن به این مساله امتناع داشتند.

بر اساس این گزارش، تعداد 14 دیده بان صلح سازمان ملل از فرانسه متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان هستند که در حال حاضر 4 نفر از این افراد مورد بازرسی قرار دارند.

گزارش این هیئت ادامه داده است، با وجود اینکه یک سال و نیم از زمانی که سازمان ملل از این فاجعه آگاه شد، می‌گذرد اما هنوز هیچ فرد مجرمی دستگیر نشده است.

در این گزارش ذکر شده است، زمانی که دیده‌بان صلح از مردم آسیب‌پذیری که برای کمک به آنها اعزام شده، سوء استفاده می‌کند این اولین وجهه از خیانت در اعتماد است.

این گزارش تاکید کرده است که کارمندان و آژانس‌های سازمان ملل می‌بایست سیکل بروکراسی را پایان داده و سریع به بررسی مساله بپردازند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه