جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر از بازی افتخاری در «مالکوم ایکس» تا مبارزه با نژادپرستی در «خداحافظ بافانا»

خبر

از بازی افتخاری در «مالکوم ایکس» تا مبارزه با نژادپرستی در «خداحافظ بافانا»

هنرهفتم همواره علاقه خود را به «نلسون ماندلا» این مرد بزرگ ضدنژادپرستی نشان داده است و ده‌ها مستند و چندین فیلم بلند سینمایی درباره او و مبارزاتش عرضه کرده است.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | SBD - 100 Release Date - nike free hyperfeel cheap women boots shoes sale Tech Grey CT8527 - lunar glides by nike cleats for sale on craigslist

خبرگزاری فارس ـ سجاد اسلامیان: نلسون ماندلا یک از بزرگترین رهبران آزادی‌خواه جهان کمی پیش از نیمه شب گذشته به وقت محلی در سن 95 سالگی و در خانه خود و پس از یک دوره بیماری طولانی درگذشت اما هنرهفتم همواره علاقه خود را به این مرد بزرگ نشان داده است.

بیشتر تلاش‌های هنر هفتم در این عرصه مستند کردن زندگی این مرد بزرگ از طریق مستندسازی بوده است که دم‌دستی‌ترین آمار درباره مستندهای ساخته شده درباره این چهره جهانی عدد 30 را نشان می‌دهد که آخرین مستند که سال جاری(2013) کلید زده شده بود، مستندی داستانی به نام «ماندلا» بود که آن را «کمال اختر» و «کیوکو ماندلا» در دست ساخت داشتند.

از مهمترین مستندهای ساخته شده درباره این مرد بزرگ، مجموعه مستند «مرگ آپارتاید» ساخته شبکه دیسکاوری آمریکاست که در آن اسرار تاریخی مذاکراتی که منجر به آزادی نلسون ماندلا شد را ارائه داده است.

اما نخستین فیلم داستانی که درباره ماندلا زمانی ساخته شد که او هنوز در زندان بود؛ «فیلیپ سویل» این فیلم تلویزیونی را با نام او ساخت و در آن «دنی گلاور» نقش ماندلا را بازی کرد.

فیلم سینمایی دیگر درباره این چهره تاریخی آفریقای جنوبی، در سال 1997 با عنوان «ماندلا و دوکلرک» ساخته شد که در آن آخرین لحظات قیام ماندلا که منجر به پیروزی او شد را نشان می‌دهد.

این فیلم که توسط «ژزف سارجنت» ساخته شد، به تقابل «دو کلرک» آخرین رئیس جمهور سفیدپوست آفریقای جنوبی با بازی «مایکل کین» و «نلسون ماندلا» نخستین رئیس جمهور سیاه‌پوست این کشور با بازی «سیدنی پوآتیه» می‌پردازد.

«خداحافظ بافانا» تولید 2007 فیلم دیگری است که درباره ماندلا ساخته شد، این فیلم داستان واقعی یک نژادپرست سفیدپوست است که یک زندانی سیاه‌پوست زندگی او را تغییر داده است.

این زندانی سیاه‌پوست «نلسون ماندلا» است که در این فیلم به کارگردانی «بیل آگوست»، نقش او را «دنیس هیزبرت» بازی کرده است.

فیلم دیگر درباره ماندلا در سال 2011 ساخته شد که نام «وینی» همسر ماندلا را یدک می‌کشید و آن را «دارل روت» کارگردانی کرد.

در این فیلم که زندگی همسر ماندلا از کودکی تا ازدواج با نلسون ماندلا و سپس زندانی شدن ماندلا به تصویر کشیده شده، «ترنس هوارد» نقش ماندلا و «جنیفر هودسون» نقش همسر او را بازی می‌کند.


 

«ماندلا؛ مسیر طولانی تا آزادی» فیلم دیگری است که امسال(2013) با موضوعیت زندگی وی از کودکی تا انتخاب شدن به عنوان نخستین رئیس جمهور مردمی این کشور را به تصویر کشیده است.

این فیلم را که به احتمال زیاد یکی از شانس‌های اسکار سال جاری خواهد بود، «جاستین چادویک» ساخته و در آن «ادریس البا» نقش ماندلا را بازی کرده است و «نوآمی هریس» نقش همسر او را بازی کرده است.

بنابر این گزارش، ماندلا و خانواده او علاقه زیادی به سینما داشته و دارند و شخص ماندلا برای دقایقی در فیلم «مالکوم ایکس» ساخته «اسپایک لی» در نقش «معلم سووتو» بازی کرد.

حمایت ویژه او از دیگر فیلم آمریکایی درباره یکی دیگر از قهرمانان سیاه و مسلمان آمریکایی نیز باعث شده تا سازندگان فیلم «علی»(2001) که به زندگی «محمدعلی کلی» می‌پرداخت از «نلسون ماندلا» تشکر ویژه داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید