جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر «داستان ایران» فریدون جنیدی معرفی می‌شود

خبر

«داستان ایران» فریدون جنیدی معرفی می‌شود

نشست معرفی تازه‌ترین اثر پژوهشی فریدون جنیدی «داستان ایران بر بنیاد گفتارهای ایرانی» برگزار می‌شود.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | IetpShops , nike air max size 7.5 agitate tires for sale Leopard , nike air pegasus womens purple shoes black gold , 4011496719 , Where To Buy

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست معرفی پژوهش «داستان ایران بر بنیاد گفتارهای ایرانی» (دفتر نخست: از آغاز تا خاموشی دماوند) نوشته‌ی فریدون جنیدی روز شنبه‌ (16 شهریور)، از ساعت 11 در دفتر نشر بلخ (وابسته به بنیاد نیشابور) برگزار می‌شود.

بنیاد نیشابور در تهران، بولوار کشاورز، روبه‌روی پارک لاله، کنار هتل بولوار، خیابان جلالیه، شماره 4 واقع است.

در معرفی این اثر آمده است: دفتر نخست از مجموعه‌ی‌ دوجلدی «داستان ایران بر بنیاد گفتارهای ایرانی» با عنوان «از آغاز تا خاموشی دماوند» پژوهشی ژرف با نگاهی تازه و دیگرگون در راستای شناخت فرهنگ و تمدن دورکرانه‌ی ایران‌زمین است که نگارنده‌ی آن با نگاهی موشکافانه و روشنگرانه، بر پایه نوشته‌های ایرانی آن را به نگارش درآورده است. بنیادِ نظری این کتاب بر شاهنامه فردوسی، اوستا، متون پهلوی، و دیگر نوشته‌های برجای‌مانده از نویسندگان پس از اسلام و ... استوار است.

دفتر نخست این کتاب با آفرینش از دیدگاه ایرانی آغاز می‌شود و با خاموشی دماوند (پیرامون 6000 سال پیش) پایان می‌یابد، که این دوره به روایت شاهنامه فردوسی برابر با رویداد به بند کشیدن ضحاک به‌دست فریدون در دماوند کوه است.

این کتاب دربرگیرنده‌ی یازده فرگرد و هر فرگرد دارای چندین بخش است که از آن جمله است: آفرینش از دیدگاه ایرانی، پیدایی کوه‌ها و دریاها در گیتی، آغاز سخن‌گویی در میان مردمان، پیدایی اندازه میان مردمان، خانه‌های زمان جمشید، پیدایی پره، درجه و پرگار، کره‌ی زمین، آگاهی ایرانیان از آن سوی کره، دگردیسی جانوران تا مردمان... .

همچنین فریدون جنیدی درباره‌ی دفتر نخست «داستان ایران بر بنیاد گفتارهای ایرانی» نوشته است: تاریخ ایران به گستردگی آفاق دورکرانه، سر بر چکادهای بلند البرز کوه در میان ابرهای هزاره‌ها فروبرده ... و دامن بر دشت‌های گسترده ایرانویج می‌کشاند، که اگر یکی از رویدادهای هزاره‌های آن، خاموشی دماوند در شش‌هزار سال پیش باشد، نشاید آن را با تاریخ‌های کنونی جهان سنجید.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه