چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها معرفی موسسه خیریه بهنام دهش پور - حمایت از بیماران مبتلا به سرطان

انجمن‌ها

معرفی موسسه خیریه بهنام دهش پور - حمایت از بیماران مبتلا به سرطان

مؤسسه خیریه کمک به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان که با نام «موسسه خیریه بهنام دهش‌پور» معروف می‌باشد، درحقیقت نام جوان هموطن قهرمانی را بر پیشانی دارد که در آغاز هفدهمین بهار زندگیش مبتلا به بیماری سرطان شد و سه سال پنجه در پنجه این بیماری افکند و متأسفانه علیرغم معالجات مختلف در داخل و خارج از کشور در ٢١ سالگی عمر کوتاهش به پایان رسید.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | adidas am4par women wear shoes , Sunrise Underwire Bikini Top by Endless Online , JofemarShops , Australia

موسسه خیریه بهنام دهش پور

زمانی که دوران درمان را در بیمارستان شهداء تجریش می گذراند، به شدت تحت تاثیر وضع ناگوار بیماران بخش ناتمام سرطان شناسی (آنکولوژی) قرار گرفت.

او با وجود بیماری سخت، با روحیه و پشتکاری بی نظیر، تکمیل کارهای نیمه تمام بخش را وجه همت خود قرار داده و اولین بازار خیریه را به همین منظور در سال ١٣٧٤ برگزار نمود و همچنین با جمع‏ آوری کمک‏های مردمی در قالب شرکت در فعالیت‏های خیرخواهانه و همایش‏های هنری و تقدیم آن به بیماران مبتلا به سرطان بیمارستان شهداء تجریش در نهایت صداقت، حرکتی عظیم را بنیان نهاد.

شمع زندگی کوتاهش در خانه با فروش شمع‏های تزئینی به نفع بیماران مبتلا به سرطان خاموش شد، اما نوری را در دل اطرافیان برجای گذاشت، تا گروهی به‏ صورت خودجوش راه او را ادامه دهند، و اینک خیریه بهنام دهش‏ پور به عنوان مرکز یاری رسانی به مصیبت دیدگان این بیماری افتخار می کند.

بخش سرطان بیمارستان شهداء تجریش، در سال ١٣٧٠ زمانی که هنوز عملیات ساختمانی آن تکمیل نشده بود، با نیت تسریع امور درمانی بیماران، کار خود را آغاز کرد.

سالن انتظار این بخش که عملیات تجهیز آن به همت بهنام آغاز گردیده بود، در پائیز ٧٤، زمانی که دیگر او در میان ما نبود، افتتاح گردید.

سرانجام در اسفندماه سال ١٣٧٦ از محل کمک‏های مردمی، سایر بخش‏ها آماده پذیرائی از بیماران گردید. روزانه، جمع کثیری از مبتلایان به این بلای ناگهانی، لباس دغدغه و تشویش خود را در محیطی همدلانه که شما در این بخش فراهم آورده و سکه‏ های مروتی که به شماره حساب ٠١٠٤٦٦٠٩١٢٠٠٥ بانک ملی ایران، شعبه تجریش واریز کرده‏ اید، با جامه آرامش و تسکین عوض می‌کنند و با شما خواهند گفت که در انتهای افق آرزوهای همه آنها، تمنائی مشترک نهفته است.


تاریخچه تاسیس
بهنام با وجود بیماری سختی که داشت اقدام به برگزاری اولین بازار خیریه در دی‏ماه سال ١٣٧٤ کرد. این بازارچه در آپارتمانی قدیمی در خیابان پاسداران و با کمک خانواده و دوستانش برپا شد. پس از آن با یاری دوستانش کنسرت پیانو را در فرهنگسرای ارسباران ترتیب داد؛ و آخرین شب زندگیش را با فروش شمع‏های تزئینی به نفع بیماران نیازمند مبتلا به سرطان در خانه به پایان رساند.

عوائد حاصل از این برنامه‏ها همراه با کمک‏های خانواده بهنام و دوستان نیکوکارش صرف تکمیل و تجهیز سالن انتظار بخش رادیوتراپی و کتابخانه کودکان و اتاق بازی کودکان بیمار شد که در سال ١٣٧٥ افتتاح گردید، زمانی که بهنام دیگر در جمع دوستان و یاران نبود.

موسسه خیریه بهنام دهش‏پور با برگزاری بازارهای مختلف، کنسرت، نمایشگاه نقاشی و جمع‏آوری کمک‏های نقدی و غیر‏نقدی افراد خیر، نهادها، موسسات و کارخانه‏ها اقدام به تکمیل، تجهیز و نگهداری بخش رادیوتراپی (آنکولوژی) نموده، و یاری رسانی به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان و خانواده‏های آنان را عهده‏دار می‏باشد.

در سال ١٣٧٤ با پیشنهاد بخش سرطان بیمارستان شهداء تجریش، دفتر موسسه در قسمت آموزشی بخش سرطان بیمارستان جهت یاری رسانی هرچه بیشتر به بیماران مستقر گردید.

از آن زمان تا کنون این موسسه با گسترش و ارتقای فعالیت‏های خود با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‏های آنان مجموعه‏ای گسترده از آخرین امکانات و دستاوردهای پیشرفته پزشکی، بهداشتی و فرهنگی را برای بیماران فراهم نموده است و می‏کوشد تا از طرق مختلف در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان و ارائه خدمات درمانی به این بیماران نقش بسزایی را ایفا نماید. خیریه بهنام با برخورداری از یکی از بزرگترین گروه‏های داوطلبین علاقمند، همواره از پیشتازان امر حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در کشور بوده است.
{jcommnets on}

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید