جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر معرفی محک (موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان)

خبر

معرفی محک (موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان)

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به تارنمای محک مراجعه فرمایید.   http://www.mahak-charity.org

 

محك

موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری محک در سال 1370 با شماره 6567 به ثبت رسید.

طرح اولیه تاسیس محک توسط  سعیده  قدس(بنیانگذارمحک) با آگاهی از مشکلات کودکان مبتلا به سرطان به واسطه بیماری فرزندش صورت گرفت. از همان ابتدا با گردهم آمدن گروهی از خیران داوطلب فعالیت محک در بیمارستان های دولتی دانشگاهی انجام می گرفت. همزمان با فعالیت های مددکاری در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی مقدمات ثبت محک از سال 68 آغاز شد. بنیانگذاران اولیه براین باور بودند که یک موسسه نمی تواند تنها با اتکا به شخص ویا گروه محدودی از یاواران  این راه را طی کند بنابراین در سال 1370 محک به ثبت رسید تا از امکانات خیرخواهانه گروه وسیع تری برای حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان بهره گیرد و دامنه حمایت های خود را در سطح ایران گسترش دهد.

نام اختصاری محک برگرفته از نوع فعالیت این موسسه می باشد (موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) و لوگوی محک طرح برگ است که نماد حیات و زندگی است و برروی آن  کودک و خانواده اش امیدوارانه  ایستاده اند.

محک از همان ابتدا با جلب کمک های مردمی و نیت خیرخواهانه مردم و فعالیت های داوطلبانه اداره می گردید .برگزاری بازارها، توزیع قلک و عضویت درجمع یاوران  محک از روش های جلب کمک های مردمی  در محک بوده است. موسسه "محک" توانست ظرف کمتر از یک دهه با بهره گیری از اعتماد و حمایت های آحاد مردم و سخت کوشی اعضاء داوطلب و اعمال روشهای علمی و تخصصی در مراقبت های ویژه از بیماران و خانواده های آنان در کنار پیشرفتهای علم پزشکی آمار بهبود را تحت تاثیر قرار دهد.

محک همواره با هدف حفظ منزلت انسانی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده ها در تلاش است که آنان شادمانه و امیدوارانه مراحل درمان را طی کنند و خانواده تنها به سلامت کودک خود بیاندیشد.
محک:
فعالیت  محک، انجام امور خیریه در زمینه های پزشکی، پژوهشی، پیشگیری، درمانی، خدماتی، بهداشتی، بیمارستانی، رفاهی و صرفا در جهت حمایت از کودکان مبتلا به سرطان می باشد. محک تبلوری از ایفای نقش مشارکت مردمی در جامعه است که در بخش اول اساسی ترین شعار محک یعنی ” ما را یاری دهید و از ما یاری بخواهید ” بر آن تصریح شده است.

می توان این فعالیت های را به سه بخش خیریه – درمان- تحقیقات تقسیم کرد

محک  در بخش خیریه با کمک های مردمی توانسته 14700 کودک مبتلا به سرطان و خانواده هایشان را تحت حمایت همه جانبه قرار دهد. در بخش درمان  با بهره گیری از پزشکان برجسته و متبحر  در بیمارستان فوق تخصصی محک پروتکل های درمانی را برای کودکان تعیین می نماید وهمچنین مشاوره های درمانی نیز ارائه می دهند. در بخش تحقیقات نیز با  موسسات مشابه تحقیقاتی داخلی و خارجی (انستیو گوستاوروسی فرانسه - موسسه تحقیقاتی رویان - موسسه تحقیقاتی ابن سینا - انستیتو کانسر تهران) فعالیت می کند.

 

 مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری “ محک ”  از سال  1370 و با شماره ثبت 6567  در قـالب یک سـازمان غیر انتفاعی- غیر دولتی با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان زیر 14 سال و خانواده‌های آنـان آغاز کزده است. در طـول دو دهه فعـالیت، محک بـا بهره‌گیری از کمک های انسان دوستانه مردم نیکوکار و همراهی مدیران نیک اندیش و تلاش پیگیر نیروهای داوطلب و موظف خود به موفقیت های چشمگیری در حوزه های امور خیریه، درمان و تحقیقات دست یافته ا و به یکی از قطب های درمان در خاورمیانه تبدیل شده است.

محک تا کنون بیش از 14700 کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار داده است. دریافت مقام مشورتی از شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد(ECOSOC)، عضویت در سازمان های معتبر بین المللی مرتبط با سرطان کودکان، احداث تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه با زیر بنای 18000 متر مربع و امکانات کامل کلینیکی و پاراکلینیکی در سال 1386، اخذ استاندارد NGO Benchmarking   از شرکت SGS به عنوان اولین سازمان غیردولتی درمنطقه خاورمیانه،  انجام پروژه های تحقیقاتی – کاربردی با همکاری معتبرترین موسسات تحقیقات داخلی و خارجی همچون مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه تهران(انستیتو کانسر) و انستیتو گووستاوروسی کشور فرانسه، نشان دهنده فعالیت مؤثر این مؤسسه خیریه در سطوح پیشرفته ملی و بین المللی است.

 

محك


بیانیه ماموریت محک (فعالیت ما چیست)؟
محک سازمانی است که از انگیزه والای کمک به همنوع سرچشمه گرفته و توجه خود را معطوف بیماری سرطان کودکان در سطح ملی و بین المللی و در حوزه های امور خیریه، درمان و تحقیقات نموده است. حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنان در بخش خیریه، درمان کودکان مبتلا به سرطان در چهارچوب منشور حقوق بیمار و بر اساس جدید ترین و کارآمدترین روشها و آخرین دست آوردهای علم پزشکی در بخش درمان و انجام تحقیقات علمی در زمینه بیماری سرطان برای کشف علل بروز بیماری، روش های تشخیص، پیشگیری و روش های نوین درمان، ماموریت این سازمان است.
این سازمان خیریه، غیرانتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی است و با اتکاء به جلب مشارکت های مردمی و انواع کمک های بشر دوستانه اعم از نقدی، کالا، خدمات و دانش فنی اداره می شود. کارکنان و داوطلبان صمیمانه در کنار یکدیگر برای تحقق اهداف بشر دوستانه محک تلاش می کنند. محک نه تنها به سرطان کودکان می پردازد بلکه اندیشه والای کمک به همنوع را ترویج می نماید. شفافیت، اعتماد سازی و پاسخگویی ممتاز ترین ویژگی های محک هستند.

دیدگاه‌ها   

0 #1 Guest 1390-09-05 17:35
با اينكه عضو موسسه محك بودم اما اولين بار اين چيزهارو مي خونم نميدانم چه ميشود گفت اما وقتي دفترچه محك برايم مي آيد يك وقتي غبطه ميخورم خوشحالم كه هنوز يك خانمي يا مردي واقعي يك انسان واقعي هنوز هست كه سال 70 اين موسسه را بسازد
ممنون خانم قدس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید