چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان برنامه‌ریزی‌ها برای کاوش در جیرفت به چه نتیجه‌ای رسید؟

یادمان

برنامه‌ریزی‌ها برای کاوش در جیرفت به چه نتیجه‌ای رسید؟

برنامه‌ی کاوش در محوطه‌ی باستانی جیرفت در انتظار تأمین منابع مالی برای پژوهشی است، تا مطالعه و پژوهش در این محوطه‌ی باستانی ارزشمند ادامه یابد.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | Latest Nike Dunk Low NH “Winter Solstice” Team Orange/Orange - 800 - Crimson Bliss 2021 For Sale DO6723 - nike off white blazer coalb women shoes outlet

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه امسال همایش علمی - بین‌المللی جیرفت در شهر جیرفت برگزار شد تا چشم‌انداز کاوش و کار در این محوطه‌ی تاریخی در آینده ترسیم و به پرسش‌ها، خلأها و نقاط مبهم در این حوزه پاسخ داده شود و در پایان، یک برنامه‌ی کاری منظم و منطقی برای جیرفت ترسیم شود.


با پایان یافتن همایش و براساس بیانیه‌ی آن، مشخص شد که درباره‌ی تصمیم‌ها و چشم‌اندازی که برای آینده‌ی مطالعات و کاوش در این محوطه‌ی تاریخی باید دیده شود، صحبت‌هایی مطرح شده و حتی درباره‌ی جهانی شدن جیرفت بحث شده است. حالا بعد از گذشت حدود دوماه از برگزاری آن همایش باید دید انجام چه کارهایی در محوطه‌ی تاریخی جیرفت برنامه‌ریزی شده است؟


رییس پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: در حال تأمین منابع مالی برای پژوهش در محوطه‌های تاریخی مانند جیرفت هستیم تا با این اقدام، برنامه‌ریزی مناسبی برای کاوش مورد نیاز در محوطه‌های تاریخی انجام شود.


سیامک سرلک ادامه داد: با تأمین شدن اعتبار، شش شورای پژوهشی در حال فعالیت در پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی در فراخوانی به تیم‌های باستان‌شناسی علاقه‌مند به کاوش در محوطه‌ی تاریخی جیرفت، از آن‌ها می‌خواهد تا در صورت تمایل، طرح اولیه‌ی خود را برای کاوش در این محوطه به پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی ارائه کنند تا با بررسی اهداف، فرضیه‌ها و پرسش‌های پژوهش‌محور، بهترین تیم برای فصل بعدی کاوش مشخص شود.


او اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان برای تأمین اعتبار کاوش در جیرفت باید به پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی کمک کند، چون بخشی از اعتبارات پژوهشی، استانی شده است.


وی تأکید کرد: گزینه‌ی نخست برای فصل بعدی کاوش در محوطه‌ی تاریخی جیرفت، دکتر یوسف‌ مجیدزاده - باستان‌شناس - است. امیدواریم او نیز از فراخوان پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی استقبال کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه