جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان نعمت اله سراقی خبرداد: تعیین عرصه و حریم تپه روباه برای پیش گیری از تخریب بیشتر

یادمان

نعمت اله سراقی خبرداد: تعیین عرصه و حریم تپه روباه برای پیش گیری از تخریب بیشتر

گمانه زنی وتعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه روباه الیگودرز متعلق به دوران پیش از تاریخ و تاریخی باهدف پیش گیری از تخریب بیشتر انجام شد.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | adidas party delilah los angeles , sivasdescalzo - Sneakers and clothes online

به گزارش هنرنیوز؛نعمت اله سراقی سرپرست گروه گمانه زنی و تعیین عرصه و حریم تپه روباه امروز" شنبه " با اعلام این خبر افزود: تپه روباه یکی از مهمترین تپه های شهرستان الیگودرز است که بر روی یک بستر آبرفتی در ضلع غربی شهر الیگودرز و جنوب میدان آزادگان واقع شده است.

این باستان شناس با اشاره به پراکندگی زیاد داده های سفالی و استخوانی در سطح تپه گفت: با توجه به آثار سطحی و تحلیل داده های سفالی توالی دوره های نوسنگی،مس، سنگی، مفرغ و همچنین دوران تاریخی اشکانی، ساسانی و دوره اسلامی را می توان برای آن در نظر گرفت.

او با ابراز تاسف از تعرضات و تخریب هایی که نسبت به این محوطه تاریخی و پیش از تاریخ صورت گرفته است برخی از آنها را عبور کمربندی جدید الیگودرز- اصفهان، خط لوله انتقال فاضلاب و تیرهای برق در ضلع شرقی، دپوی زباله و نخاله های ساختمانی در ضلع های شرقی و غربی تپه روباه اعلام کرد.

سراقی  همچنین گفت:آنچه که گفته شد و همچنین تخریب بخش عمده ای از ضلع غربی تپه بالودر، تعرضات مکرر کشاورزان منطقه و تسطیح بخش های عمده ای از تپه در ضلع شمالی و جنوبی، گسترش شهر به سمت غرب ، انجام فعالیت های عمرانی در این قسمت و حفاریهای غیر مجاز در نقاط مختلف آن لزوم تعیین عرصه وحریم این محوطه را الزام آور می کرد.

وی افزود: تعیین عرصه و حریم درجه یک تپه روباه با ایجاد۲۱گمانه و با توجه به داده های فرهنگی به دست آمده از گمانه های حفرشده، عوارض طبیعی و مصنوعی پیرامون آن صورت گرفت.

گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه روباه الیگودرز که در نیمه تیر ماه شروع و آخر مرداد ماه سالجاری پایان یافت با مجوز رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه