پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تشکیل کمیته ویژه برای بررسی وضعیت بزرگترین گورستان عصر آهن

یادمان

تشکیل کمیته ویژه برای بررسی وضعیت بزرگترین گورستان عصر آهن

مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی وضعیت بزرگترین گورستان عصر آهن در منطقه آق اولر این استان خبر داد و گفت: اجازه هیچ ساخت و ساز دیگری در محدوده این گورستان تاریخی داده نمی شود.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | nike air pegasus 29 mens 4e online - Nike M2K Tekno Shoes Άσπρα AO3108 - 100

رضا علیزاده با بیان اینکه وضعیت منطقه تاریخی آق اولر حساس است ولی بی توجهی به آن در سالهای گذشته باعث شده تا در این محوطه ساخت و ساز ویلایی زیادی انجام شود به خبرنگار مهر گفت: کمیته کاری ویژه ای را در شورای باستان شناسی تعیین کرده ایم تا وضعیت آنجا را از لحاظ صدور مجوزها و غیره، بررسی کنند و شرایط نظام مندی تهیه شود.

وی ادامه داد: از سالهای گذشته مجوزهای ساخت و ساز در این محدوده صادر شده بود ولی اکنون حرائم این گورستان عصر آهن تعیین شده و نه تنها مجوز جدیدی برای ساخت و ساز جدید صادر نمی شود بلکه مجوزهایی که منجر به ساخت نشده اند نیز باطل خواهد شد.

علیزاده لغو مجوزهای ساخت و ساز را با توافق مالکان و ایجاد حساسیت های حفظ این گورستان تاریخی عنوان کرد و گفت: در این کمیته کاری فرمانداری و مسئولان محلی و منطقه ای آق اولر نیز عضو هستند.

آبان ماه امسال خبرگزاری مهر اعلام کرد: بزرگترین گورستان عصر آهن ایران در منطقه آق اولر استان گیلان با ساخت و سازهای بی رویه و غیر مجاز، تخریب و به شهرک ویلایی تبدیل شد.

 گورستان عصر آهن، اکنون یک شهرک بزرگ ویلایی شده است

گورستانهای آق اولر بزرگترین گورستان عصر آهن ایران است که ۱۰۲ سال پیش با سفر ژاک دمورگان باستان شناس فرانسوی به این منطقه و انجام برخی حفاری ها شناسایی شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید