جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی میراث معنوی خواستگاه چوگان سرزمین ایران است

خواستگاه چوگان سرزمین ایران است

خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون چوگان کشورگفت: خواستگاه ورزش چوگان ایران است و هیچ کس نمی تواند این ورزش را به نام خود ثبت کند.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | 572548C , buy cheap nike spizike , Where To Buy , michael jordan number 13 for sale , Converse Chuck Taylor Inequality Earthy Tones String

حمزه ایلخانی رئیس فدراسیون چوگان کشور در حاشیه دیدار دوستانه تیم های کاسپین قزوین و البرز تهران در گفتگو با خبرنگارمهر در خصوص ثبت شدن چوگان به نام ایران در جهان گفت: خواستگاه چوگان ایران است و هیچ کشوری نمی تواند آن را به نام خود ثبت کند.


وی افزود: همان طور که نمی شود رنگ زرد آفتاب را از خورشید جدا کرد ایرانی بودن چوگان را نیز نمی توان از آن سلب کرد و این که برخی کشورهای همسایه می گویند چوگان متعلق به آنهاست دروغی بیش نیست زیرا خود آن کشورها نیز به ایران تعلق داشته اند.

رئیس فدراسیون چوگان کشور افزود: برای ثبت جهانی رشته چوگان رایزنی هایی با میراث فرهنگی داشته ایم و آن ها نیز از طریق مجامع بین المللی پیگیر ثبت کردن این رشته به نام ایران هستند؛ اما شما مطمئن باشید هیچ کشوری نمی تواند این رشته را از خواستگاه اصلی اش جدا کند.

این مسئول تصریح کرد:هم اکنون بیش از 150 ورزشکار در رشته چوگان در کشور فعالیت می کنند که امیدواریم این آمار روزبه روز با گسترش رشته چوگان افزایش پیدا کند.

ایلخانی ادامه داد: با همکاری شهردار قزوین و سازمان میراث فرهنگی می خواهیم این رشته را در قزوین گسترش دهیم و یک زمین استاندارد را در آن احداث کنیم.

رئیس فدراسیون چوگان کشور در پایان صحبت هایش خاطر نشان کرد : از این پس خبرهای بیشتری از ورزش چوگان خواهید شنید و مطمئن باشید که چوگان جایگاه خود را در بین خانواده های ایرانی پیدا خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید