سه شنبه, 29ام اسفند

دیده‌بان خلیج فارس

Iranian Three islands

The study of Iran’s legal & historical sovereignty over the three islands of the Persian Gulf

Iran’s sovereignty over the three islands of Abumusa & tunbs it has roots that goes back 2600 years of Persian Empire & famous dynasties of elamies, medians, achaemenians, parthians, sassanid, safavid, zands, afsharies. During these centuries in most parts of west Asia & all over Persian Gulf there were only one government by the name Iran (Persia). But with arrival of the British Empire to the region & specifically Persian Gulf everything changed. The occupied the three islands of Tunbs & Abumusa in 1903 & returned to Iran in 1971. During these 68 years of occupation Iranian foreign ministry objected British embassy more than 80 times! The documents are available in the archives of both countries. But the bottom line here is that this matter has been solved between Iran & UK with the returning of the three islands to Iran before the Britain’s withdraw from the Persian Gulf & also before the creation of a new country by the name united Arab emirates.

 

خلیج‌فارس منطقه‌ای است در خاورمیانه که فلات ایران را از شبه جزیره عربستان جدا می‌کند. نام این منطقه از  حدود سال 500 پیش از میلاد تا امروز خلیج فارس نامیده شده است. در تمام متون قدیمی تاریخ و جغرافی جهان مانند هکاتائوس (480 ق.م)، هرودوت (400 ق.م)، ویکائرخوس (300 ق.م)، آراتستن (210 ق.م)، هیپارخوس(130 ق.م)، پوزیر وتیوس (یک ق.م)، استرابو (یک ق.م)، پومپوتیوس (یک میلادی)، کنت کورث (اول میلادی)، فلاریوس آریانوس (140 م)، بطلمیوس (قرن دوم میلادی)، پری اجب (300 میلادی)، اوروزیوس (400 میلادی) و... همچنین آثار دانشمندان و جهانگردان مسیحی و مسلمانان همچون مارکوپولو، سنباد، اسحاق بن ابراهیم الهمدانی در کتاب البلدان (279 هجری)، ابن رشید در کتاب الاعلاق النفسیه (290هجری)، احمدبن خردادبه در کتاب المسالک والممالک (قرن چهارم هجری)، ابواسحاق الاصطخری، ابوریحان بیرونی، ادریسی و... همگی این دریا را خلیج فارس نامیده‌اند.

در حقیقت در هیچ کجای تاریخ جهان و اسناد معتبر بین المللی نامی غیر از خلیج فارس برای این دریا ذکر نشده است و اسناد و مدارک این نام آنقدر زیاد است که بیان همه آنها در ده‌ها کتاب هم نمی‌گنجد.  اما متاسفانه با اهمیت پیداکردن انرژی و منابع طبیعی خاورمیانه  و نیاز مبرم کشورهای صنعتی به آن، برخی کشورهایی که همچنان سیاست استعماری گذشته را دنبال می‌کنند در تلاش هستند با ایجاد اختلاف و تنش‌های قومی و مذهبی منطقه خاورمیانه را متشنج نمایند تا با دامن زدن به این اقدام غیرانسانی، تسلیحات نظامی خود را در قبال دریافت نفت و گاز روانه این منطقه نمایند. یکی از ابزارهای اختلاف افکنی در خاورمیانه جعل نامهای بین المللی و جعل نام خلیج فارس است که هم بر خلاف همه اسناد و مدارک تاریخی و جغرافیایی و مصوبات سازمان ملل متحد است و هم میتواند صلح و امنیت جهانی را به مخاطره بیاندازد.

مرکز مطالعات خلیج فارس جهت تبیین هرچه بیشتر واقعیات تاریخی و بین المللی با انتشار این اسناد و مدارک که بخش کوچکی از هزاران سند تاریخی نام خلیج فارس بشمار می آید، در تلاش است دستورالعمل سازمان ملل متحد و اسناد تاریخی را به برخی اطلسهای جغرافیایی، سازمانها و جرایدی که نامی مجعول را برای این منطقه درج نموده اند یادآوری نماید. لذا خواهشمند است جهت مساعدت به صلح و امنیت جهانی و همچنین احترام به قوانین بین المللی و تاریخ هزاران ساله نام خلیج فارس در انتشار فایل های پاورپوینت خلیج فارس مساعدت لازم را مبذول فرمایید.

هماهنگونه که  مستحضر هستید بدلیل افزایش فشارهای سیاسی به ایران و درآمدهای کلان نفتی دولتهای متحجر عربی- متاسفانه جعل نام خلیج فارس طی چند سال اخیر در رسانه های جهان افزایش چشمگیری پیدا کرده است. بطوریکه طبق آخرین آمار موجود روزانه بیش از 6000 بار نام خلیج فارس در رسانه های خصوصی و دولتی جهان جعل می شود!! مرکز مطالعات خلیج فارس باتوجه به امکانات محدودی که در اختیار دارد در حد توان اقدام به مقابله با این جبهه ضد ایرانی در عرصه بین المللی کرده است. یکی از این اقدامات انتشار گسترده فایل تصویری مجموعه اسناد حقوقی و تاریخی خلیج فارس به زبان انگلیسی در قالب طراحی گرافیکی زیبا با نرم افزار پاورپوینت است که برای مطبوعات ضد ایرانی ارسال میگردد. بنابراین از خوانندگان عزیز ایرانبوم خواهشمند است نخست فایل پیوستی را دانلود نمایند و در صورتیکه هرگونه نام مجعول را در رسانه ها و سازمان های بین المللی رویت کردند برای آنها این فایل را با رایانامه ارسال بفرمایند. فایل پیوستی مجموعه‌ای از مهم ترین اسناد بین المللی خلیج فارس است که جاعلین نام خلیج فارس را مجبور به عذرخواهی از این اقدام غیر اخلاقی خود می‌کند.

دانلود فایل تصویری جزایر سه گانه ایرانی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه