سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی دیده‌بان خلیج فارس خارپشت بیابانی و پرنده نوک سرخ دریایی گونه‌های نادر حیات وحش جزیره ابوموسی

دیده‌بان خلیج فارس

خارپشت بیابانی و پرنده نوک سرخ دریایی گونه‌های نادر حیات وحش جزیره ابوموسی

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان خارپشت بیابانی، پرنده نوک سرخ دریایی، خدنگ بزرگ،خرگوش و لاک پشتان دریایی را از گونه‌های حیات وحش جزیره ابوموسی برشمرد.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Gran Canaria - nike shox fuse low beam - IwmsaShops - Maspalomas Marathon 2021 , Carreras populares

مجید وفادار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به موقعیت خاص جزیره ابوموسی این جزیره پتانسیل خوبی جهت استراحتگاه موقت پرندگان مهاجر دارد اما به علت شرایط خاص حاکم بر جزیره امکان بررسی کامل حیات وحش جزیره تا کنون مقدور نبوده است.

به گفته وی، سواحل ماسه ای این جزیره محل تخم گذاری لاک پشتان دریایی است و در کنار این جزیره جزیره کوچکی وجود دارد که پرستو های دریایی پشت تیره و گونه سفید بر رور آن تخمگذاری می کنند.

وفادار اظهار داشت: ازپستانداران جزیره به گونه های خدنگ بزرگ و خرگوش می توان اشاره کرد.

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان در خصوص حیات وحش جزیره تنب بزرگ تصریح کرد: حضور خارپشت بیابانی در ایران تنها در این جزیره گزارش شده است.

وی افزود: با توجه به موقعیت جزیره تنب بزرگ این جزیره مأمن پرندگان مهاجر است.

وفادار با بیان اینکه تا کنون بازدیدی از جزیره تنب کوچک توسط اداره کل محیط زیست هرمزگان صورت نگرفته است گفت: تنها گزارشاتی که مربوط به هشتاد سال پیش است از تخم گذاری پرنده نوک سرخ دریایی در این جزیره وجود دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه