شنبه, 08ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش ورزش ایران در هفته‌ای که گذشت

ورزش

ورزش ایران در هفته‌ای که گذشت

ورزش ایران در هفته ای که گذشت شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی بود؛ کسب دو سهمیه دوومیدانی المپیک و قهرمانی تیم سپک تاکرا و پیروزیهای تیم ملی جوانان زیر 22 سال فوتبال و تیم های باشگاهی کاله در والیبال و گیتی پسند در فوتسال باشگاههای آسیا از اتفاقات شیرین بودند و قتل یک جوان بدست فرنگی کار کرمانشاهی قهرمان جهان و اختلافات کمانداران المپیکی با فدراسیون که منجر به اعزام نشدن آنها شد از اتفاقات تلخ ورزش ایران بودند.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | IetpShops - nike roshe one lava boys - Buy Online - Nike Air Force 1 for Women & Men

به گزارش ايسنا سرویس ورزشی مشرق نوشت: از دیگر اتفاقات مهم می توان به تعیین سرمربی پرسپولیس بعد از مدتها و قهرمانی اسپانیا در جام ملتهای اروپا اشاره کرد.

اتفاقات هفته گذشته را با هم مرور می کنیم:

جمعه 91/4/9

احتمال بازگشت دنیامالی به فدراسیون قایقرانی

رئیس کمیته ملی المپیک از احتمال بازگشت رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی به سمت خود خبر داد.

محمد علی آبادی که به لندن سفر کرده بود در پاسخ به سؤالی مربوط به تعلیق برخی از فدراسیون‌های ورزشی گفت: احتمال دارد احمد دنیامالی رئیس سابق فدراسیون قایقرانی برگردد تا قایقرانان ما بتوانند در المپیک حضور داشته باشند. امیدوارم که بحث تعلیق در کار نباشد.

شنبه 91/4/10

کسب یک سهمیه المپیک دیگر برای ایران

رضا قاسمی دونده سرعت ایران درمسابقه ماده 100 متر، با طی کردن این مسافت در مدت زمان 10 ثانیه و 24صدم ثانیه ضمن قرارگرفتن در جایگاه نخست سهمیه ورودی المپیک را از آن خود کرد.

نماینده ایران گام اول را محکم برداشت

تیم کاله اولین دیدار خود در مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا را با پیروزی برابر نماینده ازبکستان پشت سرگذاشت. کاله در 3 گیم و با امتیازهای (25 بر 9، 25 بر 19 و 25 بر 14) نماینده ازبکستان را مغلوب کرد.

تیتر برتر روزنامه های ورزشی شنبه

تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی شنبه 10 تیر 91 به انتقاد بی سابقه مجیدی از قلعه نویی اختصاص داشت.

البته واکنش قلعه نویی هم در نوع خود جالب بود.

انتقادات تند مایلی کهن از سرمربیان تیمهای ملی والیبال و فوتبال!

محمد مایلی کهن در گفتگویی که با مهر داشت از وضعیت موجود پرسپولیس و سرمربیان تیمهای ملی والیبال و فوتبال کشورمان انتقاد کرد و در قسمتی از گفتگویش گفت که آرزویش سرمربیگری پرسپولیس است.

مایلی کهن در پاسخ به سوالی که تمایلش را برای حضور در پست سرمربیگری تیم پرسپولیس جویا شد، گفت: این جزو آرزوهای من است که سرمربی پرسپولیس شوم اما نه مثل برخی‌ها. شما ببینید چه افرادی، چطور، چگونه و با چه کارنامه و سابقه‌ای سرمربی پرسپولیس شده‌اند.

وی افزود: شاید برخی‌ها این ایراد را به من بگیرند که در برخی تیم‌ها که سرمربیگری کرده‌ام ناموفق بوده‌ام. اما باین بگویم در زمانی که همراه آقای پروین در تیم پرسپولیس بودم، این تیم بهترین نتایج را کسب کرد و طی 10 سال به 10 جام قهرمانی رسیدیم. به عنوان قهرمانی مسابقات جام در جام باشگاه‌های آسیا رسیده و نایب قهرمان این رقابت‌ها شدیم....

رئیس دپارتمان تیم‌های ملی منصوب شد

در حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی خراطی به عنوان رئیس دپارتمان تیم های ملی منصوب شد.

حضور سرزده ماموران وادا در اردوی وزنه برداری

ماموران آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ (وادا) به صورت سرزده در محل کمپ تیم‌های ملی وزنه برداری حاضر شدند و از 6 ملی پوش که برای حضور در رقابت‌های المپیک 2012 لندن آماده می‌شوند، تست دوپینگ گرفتند.

حضور سرزده ماموران وادا در محل اردوی تیم ملی درحالی بود که آنها کمتر از 3 ماه پیش و در روز 12 فروردین ماه امسال نیز در شرایطی که ملی پوشان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می شدند، به ایران آمدند و از بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، بهادر مولایی، نواب نصیرشلال، سعید محمدپور، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، مرتضی رضاییان، سجاد بهروزی و مجید عسکری نمونه گیری کردند.

تکذیب حضور احمدی‌نژاد در افتتاحیه المپیک

سید مهدی هاشمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با رد سفر رییس جمهور به کشور انگلستان برای حضور در المپیک لندن گفت: رییس جمهور تنها برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیک و پارالمپیک لندن اظهار تمایل کرده‌اند.

لازم به ذکر است بهرام افشار‌زاده دبیر کمیته ملی المپیک نیز از حضور احمدی نژاد در افتتاحیه المپیک و پارالمپیک شهر لندن خبر داده بود.

خبر خوب برای بانوان فوتبالیست ایران

رئیس کمیته پزشکی فیفا از نظر خود در خصوص منع حضور بانوان با روسری در مسابقات فوتبال عقب نشینی کرد.

این تغییر عقیده از سوی "میشل دی هوژ" قدمی اساسی پیش از جلسه هفته آینده مسئولان فیفا در خصوص منع حضور بانوان محجبه در زوریخ خواهد بود. دی هوژ در گفتگو با آسوشیتدپرس اظهار داشت: مسئله ای که من با روسری داشتم، دلایل پزشکی داشت اما در حال حاضر مشکلی با این موضوع ندارم.

یکشنبه 91/4/11

دو ملي‌پوش المپيكي تير و كمان اردوي تيم ملي را ترك كردند

در حالي كه 26 روز تا بازي‌هاي 2012 المپيك لندن باقي مانده است، ميلاد وزيري و زهرا دهقان دو ملي‌پوش تير و كمان ايران اردوي تيم ملي را ترك كردند و خواستار حضور مربيان مدنظر خود در تيم ملي شده‌اند.

اين دو ملي‌پوش به صورت كتبي از فدراسيون درخواست كرده‌اند كه به جاي مربيان حال حاضر تيم ملي، مربيان اخراج شده كره‌اي و همچنين فرزند رييس سابق فدراسيون به عنوان مربي به كادر فني برگردند تا با هدايت آنها در مسابقات بعدي شركت كنند.

سرپرست فدراسیون تیراندازی با کمان در خصوص ترک اردوی تیم ملی توسط کمانداران المپیکی واکنش نشان داد و گفت: مشخص بود که از قبل جلسه برگزار کرده و چنین تصمیمی را در جلسات شبانه گرفته‌اند.

همچنین کمیته فنی فدراسیون تیراندازی با کمان پس از برگزاری جلسه تصمیم به تغییر ملی‌پوشان اعزامی به المپیک 2012 لندن گرفت. پس از این جلسه تصمیم گرفته شد تا ساره اسدی و نادر منوچهری به جای زهرا دهقان و میلاد وزیری عازم المپیک 2012 لندن شوند.

کشتی‌گیر سابق تیم ملی مرتکب قتل شد

"ب . ق" يكي از ملي پوشان شاخص كشتي فرنگي ايران در دو سه سال اخير كه اهل كرمانشاه است و به همراه برادرش به شكار رفته بود در بازگشت در محلي به شناكردن مشغول شدند كه با واكنش و ممانعت برخي افراد براي شنا كردن رو به رو مي شود كه در نهايت تيراندازي (با تفنگ شكاري) در مي‌گيرد كه در اين درگيري اين كشتي گير يك نفر را به قتل رسانده و متواري شد.

رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی درباره کشتی‌گیر متهم به قتل گفت:از رسانه‌ها تقاضا دارم تا پیش از مشخص شدن موضوع، از گمانه‌زنی درباره کشتی‌گیر متهم به قتل خودداری کنند.

تیتر برتر روزنامه های ورزشی یکشنبه

تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی یکشنبه 11 تیر 91 به جلسه شنبه شب کمیته فنی باشگاه پرسپولیس و شانس 99 درصدی کالدرون آرژانتینی به عنوان سرمربی پرسپولیس اختصاص داشت.

حمله‌‌ فوتباليست‌ مشهور به‌‌ یک نگهبان

فوتباليست سرشناس ليگ برتر وقتي نگهبان بيمارستاني در پايتخت اجازه نداد با خودروي مدل بالايش داخل محوطه شود وي را مورد حمله قرار داد. اين فوتباليست در حال حاضر تحت تحقيق قضايي و پليسي است و مرد نگهبان اصرار به مجازات وي دارد.

دوشنبه 91/4/12

رای بازیکنان دوپینگی متخلف صادر شد

احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی گفت: پس از بررسی پرونده احکام پنج مورد از موارد تخلف دوپینگ، کمیسیون بدوی نشستی را برگزار کرد که بر اساس احکام ابلاغی به ترتیب سه بازیکن به محرومیت دو ساله و دو بازیکن به محرومیت سه ماهه محکوم شدند.

کسب نهمین سهمیه دو ومیدانی المپیک ایران با خلق ركوردي بي‌نظير

در دومین روز از چهارمین دوره رقابتهای دوومیدانی ستارگان آسیا در قزاقستان و پس از اینکه رضا قاسمی با شکستن رکورد ملی، نخستین دونده 100 متر ایران در بازیهای المپیک لقب گرفت، روح الله عسگری، در شرایطی که کمتر کسی باور به توانایی او برای رسیدن به سهمیه المپیک داشت، با رکوردی بی نظیر جواز حضور در بازیهای لندن را بدست آورد.

عسگری، دارنده دو مدال برنز آسیا و دونده ای که سالهاست رکورددار دوی 110 متر با مانع ایران است، در رقابت آلماتی قزاقستان با زمان 13 ثانیه و 50 صدم ثانیه هم به مدال طلا رسید، هم رکورد خودش و ایران را به میزان 18 صدم ثانیه بهبود بخشد و هم توانست به رکورد ورودی الف برای بازیهای المپیک لندن دست پیدا کند.

تیتر برتر روزنامه های ورزشی دوشنبه

تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی دوشنبه 12 تیر 91 به قهرمانی اسپانیا در جام ملتهای اروپا 2012 و توافق نهایی پرسولیس با مانوئل خوزه اختصاص داشت.

زلزله در مدیریت باشگاه مس/داوری جای خود را به اسفندیاری داد

مراسم تودیع عبدالرضا داوری رئیس موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران و معارفه اسفندیاری مدیرعامل جدید این موسسه عصر دوشنبه در محل این باشگاه در تهران برگزار شد.

به دنبال این تغییرات ، مجیدی و جباری دو بازیکن مورد نظر باشگاه مس کرمان که مذاکراتی را با مسئولان این باشگاه انجام داده بودند، در تماس با یکی از مسئولان کرمانی خبر انصراف خود از حضور در این تیم لیگ برتری را اعلام کردند. سه شنبه 91/4/13

مانوئل خوزه سرمربی پرسپولیس شد

پس از قطعی شدن فسخ قرارداد مصطفی دنیزلی با باشگاه پرسپولیس، محمد رویانیان با چهار گزینه خارجی وارد مذاکره شد تا یکی را به عنوان جانشین این مربی ترکیه ای انتخاب و معرفی کند اما این انتخاب چند هفته به طول انجامید تا بالاخره سه شنبه با گزینه مورد نظر به توافق رسید.

بارضایت اوساسونا نکونام استقلالی میشود

مدیر عامل باشگاه استقلال در نشستی با کاپیتان تیم ملی شرایط حضور وی در تیم فوتبال این باشگاه را مورد بررسی قرار داد که در پایان این نشست مقرر شد جواد نکونام در مذاکره با مسئولان باشگاه اوساسونا رضایت آنها برای حضور در استقلال را جلب کند.

در این نشست جواد نکونام شرایطش برای حضور در استقلال را اعلام و تاکید کرد در صورتیکه بتواند رضایت نامه اش را از تیم فوتبال اوساسونا دریافت کند تنها در استقلال بازی خواهد کرد و در تیم های دیگری بازی نخواهد کرد. اگر هم به استقلال نیاید در این باشگاه اسپانیایی خواهد ماند. رئیس فدراسیون کاراته انتخاب شد

در مجمع انتخابات فدراسیون کاراته که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد محمدصادق فرجی که سرپرستی فدراسیون را برعهده داشت با 40 رأی به مدت 4 سال ریاست فدراسیون را برعهده گرفت. هروی نیز 4 رأی را به خود اختصاص داد و یک رای باطل اعلام شد.

تیتر برتر روزنامه های ورزشی سه شنبه

تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی سه شنبه 13 تیر 91 به خبر جدایی قطعی جباری از استقلال و توافق مشروط استقلال با نکونام اختصاص داشت.

فوتبال ایران در خطر دوباره کسر سهمیه در آسیا

AFC آخرين مهلت ارائه مدارک باشگاه‌های لیگ برتری برای استانداردسازی باشگاه‌ها را روز ۱۷ تير اعلام كرده و از شواهد امر پيداست كه اگر اين مهلت بگذرد و مدارك مذكور به دست شان نرسد، سهميه «پلى آف» ما هم حذف شده و سهميه باشگاه هاى ما در ليگ قهرمانان آسيا به ۲ تيم تقليل مى يابد!

جالب این که روز دوشنبه هم عزیزالله محمدی رئیس پیشین سازمان لیگ با بیان اینکه برخی باشگاه‌ها از تفاوت بین استاندارسازی و کسب پروانه حرفه‌ای بی‌خبرند، با صراحت گفت: اگر تا 17 تیرماه باشگاه‌ها 21 آیتم مدنظر AFC برای استانداردسازی را به فدراسیون ارائه نکنند، مجددا دچار مشکل می‌شویم.

پاسخ AFC به حذف جام‌حذفی ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا به نامه استعلام فدراسیون فوتبال ایران درباره حذف جام حذفی پاسخ داد. آلکس سوسی دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای به مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران نوشت.


تیتر برتر روزنامه های ورزشی چهارشنبه

تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی چهارشنبه 14 تیر 91 به خبر انتخاب مانوئل خوزه به عنوان سرمربی پرسپولیس اختصاص داشت.

ایران با برتری مقابل برزیل قهرمان شد

تیم ملی سپک‌تاکرای مردان در دیدار پایانی مسابقات قهرمانی جهان در رشته دبل ( 2 نفره) به مصاف برزیل رفت و با نتیجه 3 بر صفر این تیم را هم پشت سر گذاشت و مقتدرانه به سید یک جهان صعود کرد.

سقوط 5 پله اي ايران در رده‌بندي فيفا

تيم ملي ايران در تازه‌ترين رده‌بندي فدراسيون جهاني فوتبال با 5 پله سقوط در مكان چهارم آسيا و پنجاهم جهان قرار گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید