یکشنبه, 23ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش دو و میدانی کاران راهی بلاروس شدند

ورزش

دو و میدانی کاران راهی بلاروس شدند

برگرفته از روزنامه اطلاعات

نمایندگان دو و میدانی کشورمان برای حضور در مسابقات بین‌المللی بلاروس، امروز راهی این کشور می‌شوند تا آخرین شانس‌های کسب سهمیه المپیک را آزمایش کنند.

مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور بلاروس که از حریفان بین‌المللی نیز برای حضور در این رقابت‌ها دعوت شده است، از شنبه تا دوشنبه هفته آینده در شهر گرودنو بلاروس برگزار می‌شود.‏ نمایندگان کشورمان نیز در این مسابقات حاضر می‌شوند تا آخرین شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک 2012 لندن آزمایش کنند.‏

هادی سپهرزاد در ماده دهگانه، محمد صمیمی در پرتاب دیسک، رضا مقدم در پرتاب چکش، سجاد مرادی در دو 800 متر، امیر مرادی در دو 1500 متر و لیلا رجبی در پرتاب وزنه نمایندگان دو و میدانی کشورمان هستند که راهی بلاروس خواهند شد.‏

در این بین، ‌هادی سپهرزاد و محمد صمیمی از شانس زیادی برای المپیکی شدن برخوردارند.‏

دو و میدانی ایران تاکنون 9 سهمیه المپیک را کسب کرده است.‏

سهمیه دو رقمی

سهمیه دو و میدانی ایران در المپیک، پس از مسابقات بلاروس دو رقمی خواهد شد.

محمد صمیمی، پرتابگر دیسک با بیان مطلب بالا در مورد شرایط آمادگی‌ خود برای حضور در مسابقات بلاروس، گفت: شرایط خوبی دارم و نسبت به قبل خیلی آماده‌ترم. انگیزه‌ام، بسیار بالاست و باید نتیجه خوبی در این مسابقات بگیرم.‏

وی با اشاره به کسب سهمیه المپیک، گفت: تلاش زیادی را در مسابقات قبلی برای کسب سهمیه کشیده‌ام، ولی تاکنون موفق نشده‌ام، اما در این مسابقات شرایط فرق دارد، همه حریفان قدرتمند هستند و همین موضوع باعث می‌شود که با تمام توان شرکت کنم.‏

ورزشکار پرتاب دیسک کشورمان گفت: سهمیه ‏B‏ را کسب کرده‌ام، ولی برای ورود به لندن باید سهمیه ‏A‏ را بگیرم. این مسابقات آخرین شانسم است و می‌خواهم دهمین سهمیه ایران را کسب کنم تا تعداد سهمیه‌های دو و میدانی کشور، دو رقمی شود.

شکستن رکوردهای 200 متر

رضا قاسمی و مریم طوسی در چارچوب مسابقات کازانوف قزاقستان رکورد ماده 200 متر‏‎ ‎ایران را جابجا کردند‎.رضا قاسمی با ثبت رکورد 20 ثانیه و 84 صدم ثانیه علاوه بر‏‎ ‎قرار گرفتن در جایگاه نخست، رکورد ایران در این ماده را که در اختیار وی بود، بهبود‎ ‎بخشید‎.رضا قاسمی، مرداد سال گذشته در «شن ژن» چین رکورد این ماده را به‎ 20 ‎ثانیه و 88 صدم ثانیه رسانده بود. رکورد ورودی المپیک در ماده 200 متر 20 ثانیه و 56 صدم ثانیه است که نشانگر‏‎ ‎فاصله اندک نخستین المپیکی ماده 100 متر ایران تا کسب دومین ورودی شخصی در این ماده‏‎ ‎است‎.

‎نایب قهرمانی طوسی‎ ‎

مریم طوسی نیز در دو 200 متر خوش درخشید. وی با ثبت رکورد 23 ثانیه و 46 صدم ثانیه علاوه بر شکست رکورد بانوان ایران به مدال نقره دست‏‎ ‎یافت‎.مریم طوسی اواخر تیر سال گذشته در چارچوب مسابقات قهرمانی آسیا در کوبه ژاپن‎ ،‎رکورد ایران را در این ماده به 23 ثانیه و 64 صدم ثانیه رسانده بود‏‎.

حداقل ورودی بانوان در ماده 200 متر 23 ثانیه و 30 صدم ثانیه است که نشان می‌دهد،‏‎ ‎طوسی فقط 16 صدم ثانیه با ورودی المپیک در این ماده فاصله داشته است‏‎.

نقره ‎محمد ارزنده

محمد ارزنده، یکی دیگر از شانس‌های کسب سهمیه دوومیدانی در جام کازانوف با پرشی‎ ‎به طول 7 متر و 75 سانتیمتر در جایگاه دوم ایستاد‏. بهروز سیستانی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با رکورد 7 متر و 51 سانتیمتر پنجم‏‎ ‎شد‎. رکورد ورودی المپیک در پرش طول 8 متر و 10 سانتیمتر است‏‎.

‎قهرمانی بوعذار

رضا بوعذار نماینده کشورمان در ماده 400 متر جام کازانوف قزاقستان با ثبت رکورد 48 ثانیه و 23 صدم ثانیه به مقام قهرمانی رسید‏‎.

کیوان قنبرزاده با رکورد 2 متر و 14 سانتیمتر، محسن ربانی با رکورد 4 متر و 90 سانتیمتر به‏‎ ‎کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند‎.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید