شنبه, 22ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش مسابقات دوومیدانی غرب آسیا ـ امارات / دونده‌ها به جای بازيكنان فوتبال قهرمان شدند!

ورزش

مسابقات دوومیدانی غرب آسیا ـ امارات / دونده‌ها به جای بازيكنان فوتبال قهرمان شدند!

تیم مردان ایران در ادامه پیکارهای آخرین روز مسابقات دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا در امارات، دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز دیگر گرفتند تا بالا‌تر از دیگر تیم‌ها، قهرمانی را از آن خود کنند. در آخرین روز مسابقات، دیروز شنبه در بخش مردان، محمد صمیمی، رضا قاسمی و علیرضا حقیقی صاحب مدال طلا شدند. در بخش بانوان نیز مه‌لقا خان باشی، لیلا رجبی و تیم چهارم در چهارصد متر به مدال طلا رسیدند.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | JORDAN BRAND

در پایان مسابقات دوومیدانی غرب آسیا ـ که با حضور نمایندگان دوازده کشور در امارات برگزار شد ـ تیم ملی دوومیدانی ایران با شانزده مدال طلا، شانزده نقره و ده برنز، بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد.

به گزارش «تابناک»، روز سوم و پایانی دومین دوره مسابقات دوومیدانی غرب آسیا، دیروز برگزار شد و در پایان، تیم ایران بالا‌تر از دوازده کشور حاضر در این مسابقات قرار گرفت و توانست قهرمانی را از آن خود کند.

بنا بر این گزارش، مردان ایران در ادامه پیکارهای آخرین روز مسابقات دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا در سواحل خليج‌فارس (امارات عربی متحده)، دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز دیگر به دست آوردند تا بالا‌تر از دیگر تیم‌ها، قهرمانی را از آن خود کنند. در سومین روز از مسابقات دوومیدانی غرب آسیا، رضا قاسمی سریع‌ترین دونده ایران در دوی ۲۰۰ متر به مدال طلا دست یافت؛ وی با پشت سر گذاشتن حریفان خود با رکورد ۲۱ ثانیه و ۵ صدم ثانیه به مقام نخست دست یافت. او پیش از این در دوی ۱۰۰ متر نقره گرفته بود.

مدال‌‌های طلا و نقره پرش طول مردان در مسابقات پرش طول، تیم کشورمان دو نماینده به نام ‌های علیرضا حقیقی و سبحان طاهرخانی داشت که در پایان توانستند مدال ‌های طلا و نقره را از آن خود کنند. علیرضا حقیقی با رکورد ۷ متر و ۳۸ سانتی‌متر اول شد و مدال طلا گرفت و پس از او سبحان طاهرخانی با رکورد ۷ متر و ۳۵ سانتی‌متر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت.

برنز دوی ۸۰۰ متر در دستان ابراهیمی در ماده دوی ۸۰۰ متر این رقابت‌ها، مصطفی ابراهیمی نماینده کشورمان با رکورد یک دقیقه و ۵۴ ثانیه در جایگاه سوم ایستاد و به مدال برنز رسید؛ اما پیش از شروع مدال آوری مردان در روز آخر، بانوان کشورمان دو طلا و دو نقره به دست آ‌وردند. در پرتاب دیسک، لیلا رجبی با پرتاب ۴۱ متر و ۲۶ سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت و فاطمه خیاطی با ۴۰ متر و ۳۵ سانتی‌متر دوم شد. نماینده سوریه در این ماده به مدال برنز دست یافت.

طلا و نقره ۴۰۰ متر دوی با مانع زنان در تسخیر زنان ایرانی مه‌لقا خان باشی با زمان یک دقیقه و ۵ ثانیه و ۸۲ صدم ثانیه در دوی ۴۰۰ متر با مانع به مدال طلا رسید. عاطفه لایقی، دیگر نماینده کشورمان در این ماده با زمان یک دقیقه و ۶ ثانیه و ۱۶ صدم ثانیه دوم شد و گردن آویز نقره را از آن خود کرد. دومین دوره مسابقات دوومیدانی غرب آسیا از بیست و دوم تا بیست و پنجم آذر ماه در ورزشگاه پلیس دبی برگزار می‌شود و تیم ملی دوومیدانی ایران با ۴۲ نماینده در این رقابت‌ها حضور داشت و توانست در پایان قهرمانی را از آن خود کند.

دوومیدانی ایران در دوره گذشته که در حلب سوریه برگزار شد، به مقام نایب قهرمانی رسیده بود.

در آخرین رقابت‌های باقی مانده مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا، تیم زنان ایران در دوی چهار در ۴۰۰متر به مدال طلا رسید تا ایران در روز سوم جمعا شش مدال طلا، چهار نقره و دو برنز به دست آورد.

تیم کشورمان در دو روز نخست این رقابت‌ها که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته برگزار شده بود، ده مدال طلا، دوازده نقره و هشت برنز به دست آورد.

بنابراین ایران با ۴۱ مدال هم اکنون قهرمان بلامنازع دومین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا در امارات عربی متحده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید