پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش قویترین تیم وزنه‌برداری ایران در پی کسب 7 مدال پارالمپیک

ورزش

قویترین تیم وزنه‌برداری ایران در پی کسب 7 مدال پارالمپیک

برگرفته از روزنامه اطلاعات

تیم‌ ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولان ایران، قویترین تیم در بین تیم‌های المپیکی ـ پارالمپیکی کشورمان است که در همه وزنها به کسب مدال پارالمپیک لندن امید دارد.

دکتر رواسی، مسئول انجمن وزنه برداری و سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک لندن، پیش از ظهر دیروز همراه با رضا استرکی (مربی) سیامند رحمان و امیرجعفری (وزنه‌برداران وزن‌های اول و آخر تیم ملی) در نشستی با نمایندگان رسانه‌های جمعی با بیان مطلب بالا، تاکید کرد: این تیم علاوه بر این که قویترین تیم المپیکی ـ پارالمپیکی ایران است، جوانترین تیم ملی نیز بوده و بیشتر اعضای آن از رده جوانان به بزرگسالان آمده‌اند.

رواسی با بیان این که ملی‌پوشان پارالمپیکی وزنه‌برداری از مهرماه گذشته، ماهانه 23 روز در اردو بوده و یک هفته استراحت کرده‌اند، گفت: آخرین مرحله اردوی ملی‌پوشان وزنه‌برداری، متصل به اعزام به بازی‌های پارالمپیک لندن خواهد بود و از 15 تیر آغاز می‌شود. این اردو بیش از 45 روز به طول خواهد انجامید تا وزنه‌برداران در اوج آمادگی و برای افتخار آفرینی، راهی لندن شوند. او با اشاره به این که تیم وزنه‌برداری، دارای هشت سهمیه پارالمپیک بود، ولی یک سهمیه را به دلیل رنکینگ پایین (وزن 90 کیلوگرم) از جمع کاروان اعزامی حذف کرد، گفت: همه اعضای تیم وزنه‌برداری جانبازان و معلولان در شرایط بدنی بسیار خوبی قرار دارند و تا زمان آغاز بازی‌های پارالمپیک به اوج آمادگی خواهند رسید.

وی افزود: با آنکه تا پیش از بازی‌های پارالمپیک، هیچ اردوی برون مرزی و مسابقه تدارکاتی نخواهیم داشت، ولی رکوردهای حریفان را از طریق سایت بررسی کرده و رنکینگ آنهارا تعقیب می‌کنیم. با توجه به رکورد پارالمپیکی‌ها دراوزان مختلف، همه ملی‌پوشان ما، امید به کسب مدال دارند و اگر در روند آمادگی‌سازی ملی‌پوشان خللی ایجاد نشود و اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای رخ ندهد به احتمال قریب به یقین در هر هفت وزن روی سکو خواهیم رفت.

رضا استرکی، مربی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولان نیز با تاکید بر آمادگی هفت ملی‌پوش اعزامی به بازی‌های پارالمپیک لندن، گفت: در اوزان هفت گانه، هفت دلاور مرد جانباز و معلول ایران، فقط چشم به سکوهای افتخار دوخته‌اند تا با صعود از بلندترین سکوهای افتخار، خوشرنگ‌ترین مدال‌های پارالمپیک را بر سینه ستبر خود نصب کنند.

او درباره ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری ایران در بازی‌های پارالمپیک، افزود: امیرجعفری در وزن 56 کیلوگرم، نادر مرادی در وزن 60 کیلوگرم، روح‌الله رستمی در وزن 5/67 کیلوگرم، علی حسینی در وزن 75 کیلوگرم، مجید فردین در وزن 5/82 کیلوگرم، علی صادق‌زاده در وزن 100 کیلوگرم و سیامند رحمان در وزن به اضافه 100 کیلوگرم، نمایندگان ایران در رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک لندن خواهند بود .

استرکی با تاکید بر این که در رقابت‌های وزنه‌برداری پارالمپیک در هر وزن فقط یک وزنه‌بردار از هر کشور حق حضور در پیکارها را دارد، گفت: در رقابت‌های وزنه‌برداری پارالمپیک برخلاف المپیک از یک کشور دو نفر نمی‌توانند در یک وزن شرکت کنند؛ این امر برای توسعه و ترویج ورزش در بین معلولان همه کشورها انجام می‌شود. رضا استرکی با بیان این که در گذشته «تکنیک» حرف اصلی در رشته وزنه‌برداری بود، ولی امروز «قدرت» حرف اول و آخر این رشته ورزشی است، تصریح کرد: متاسفانه دوپینگ، معضل کنونی ورزش دنیاست که خوشبختانه در تیم‌های ورزشی جانبازان و معلولان جایی ندارد.

قویترین معلول دنیا

سیامند رحمان، قویترین معلول جهان، وضع اردوهای آماده‌سازی راخوب و سازنده توصیف کرد و گفت: هدف ما در بازی‌های پارالمپیک لندن، رسیدن به رکوردهای خوب وغیرقابل دسترس است.

وی افزود: در تمرینات اردویی به رکورد 300 و نیم کیلوگرم رسیده‌ام که با وضع فعلی، مدال طلای پارالمپیک را در اختیار دارم.

رحمان با تاکید بر این که در اردوهای آماده‌سازی به حفظ شرایط فعلی و جلوگیری از آسیب‌دیدگی و مصدومیت احتمالی فکر می‌کند،گفت: تلاش من در پارالمپیک لندن گذشتن از مرز 300 کیلوگرم و ثبت رکورد 301 کیلوگرم است تا نخستین وزنه‌برداری باشم که در جهان از مرز 300 کیلوگرم عبور کرده است.

دکتر رواسی در تکمیل سخنان سیامند رحمان، تاکید کرد که او توانایی ثبت رکورد 325 کیلوگرم را نیزدارد. البته به شرط آنکه در اردوها، تمرینات اورا بر اساس رسیدن به این رکوردتنظیم کنند. لیکن با توجه به این که رکورد فعلی او بیش از 40 کیلوگرم از نفر دوم بالاتر است، ضروری ندانستیم که فشار تمرینات رحمان را زیادتر کنیم؛ چرا که با همه توانایی و استعداد بدنی او، احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد. همه می‌دانند که تمرینات سنگین و پرفشار، ضریب آسیب دیدگی و مصدومیت را افزایش می‌دهد و ما نمی‌خواستیم که او را برای رکورد از دست بدهیم. چون هدف اول ما، مدال زرین پارالمپیک است وبعد رکورد.

وزن اول، نخستین مدال

امیر جعفری، جوان 27 ساله تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان ومعلولان که از سال 2007 عضوتیم ملی بوده و برای ایران افتخارآفرینی کرده است،گفت: شرایط فعلی اردوها، بسیار خوب است واز امکانات وتجهیزات فراهم شده کمال رضایت را داریم.

وی با اشاره به تلاش چهار ساله خود برای کسب نتیجه مطلوب در بازی‌های پارالمپیک لندن، افزود: اگرچه پیش‌بینی در ورزش سخت است، ولی با توجه به تلاش چهار ساله خود، امید بسیاری به کسب مدال پارالمپیک دارم.جعفری، حریفان اصلی خود را از کشورهای مصر و نیجریه دانست و گفت: با توجه به این که در دسته 56 کیلوگرم وزنه می‌زنم، نخستین‌وزنه‌بردار از تیم ایران خواهم بود که در لندن به میدان می‌روم. امیدوارم با کسب خوشرنگ‌ترین مدال پارالمپیک در افزایش روحیه سایر اعضای تیم ملی موثر واقع شوم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید