پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش نوجوانان وزنه‌بردار ایران قهرمان آسیا شدند

ورزش

نوجوانان وزنه‌بردار ایران قهرمان آسیا شدند

با کسب سه مدال نقره و سه مدال برنز دسته فوق سنگین تیم وزنه‌برداری نوجوانان ایران عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | adidas party delilah los angeles , sivasdescalzo - Sneakers and clothes online

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در آخرین روز از شانزدهمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا دو نماینده کشورمان مهرشاد محمودی و سعید رضازاده در گروه آ (A) دسته فوق سنگین به رقابت با وانگ لی از چین و چهار وزنه بردار فوق سنگین دیگر رفتند تا تکلیف قهرمان این دوره مشخص شود.

رضازاده کار خود را با مهار وزنه 130 کیلوگرم شروع کرد و محمودی هم در همان اولین حرکت وزنه 133 کیلوگرمی را بلای سر برد، اما نماینده چین در عین ناباوری سه بار متوالی در مهار وزنه‌های 130 و 133 کیلوگرم ناموفق عمل کرد تا خیلی زود از صحنه رقابتها کنار برود.

در ادامه حرکت یکضرب رضازاده وزنه های 135 و 140 کیلوگرم را بالای سر برد و محمودی نیز موفق شد وزنه های 138 و 142 کیلوگرم را بالای سر ببرد. به این ترتیب دو نماینده کشورمان پس از سلیمخان ابوباکاروف از قزاقستان که وزنه 160 کیلوگرمی را بالای سر برده بود، دوم  و سوم شدند و مدالهای نقره و برنز حرکت یکضرب را به دست آوردند.

در حرکت دوضرب هم هر دو نماینده ایران کار خود را با مهار وزنه 170 کیلوگرمی آغاز کردند و با توجه به حذف نماینده چین، با مهار این وزنه، قهرمانی تیم وزنه برداری کشورمان را مسجل کردند.

مهرشاد محمودی در حرکت دوم خود وزنه 178 کیلویی را مهار کرد و در آخرین حرکت نیز وزنه 183 کیلویی را بالایی سر برد تا با موفقیت در هر شش حرکت یکی بهترین های تیم ایران باشد.  سعید رضازاده هم پس از یک بار ناکامی در مهار وزنه 180 کیلویی، در آخرین حرکت خود وزنه 183 کیلوگرمی را بالای سر برد. دو نماینده کشورمان با این وزنه ها همچون حرکت یکضرب، در دوضرب هم بعد از وزنه بردار قزاقستان که وزنه 190 کیلوگرمی را مهار کرده بود دوم و سوم شدند اما این بار مدال نقره به رضازاده رسید و محمودی به خاطر وزن بدنش برنز گرفت. در مجموع دو حرکت نیز محمودی با حدنصاب 340 کیلوگرم نایب قهرمان آسیا شد و رضازاده با حدنصاب 323 کیلوگرم مدال برنز را به گردن آویخت.

* رده‌بندی نفرات برتر دسته فوق سنگین:

1- سلیمخان ابوباکاروف (قزاقستان): یکضرب 160، دوضرب 190، مجموع 350 کیلوگرم

2- مهرشاد محمودی (ایران): یکضرب 142، دوضرب 183، مجموع 325 کیلوگرم

3- سعید رضازاده (ایران): یکضرب 140، دوضرب 183، مجموع 323 کیلوگرم

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید