جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی اولین نمایشگاه تصویرسازی محیط‌زیست - «بازگشت پرندگان» به خانه هنرمندان

رویدادهای فرهنگی

اولین نمایشگاه تصویرسازی محیط‌زیست - «بازگشت پرندگان» به خانه هنرمندان

نخستین نمایشگاه دوره تصویرسازی محیط‌زیست با عنوان «بازگشت پرندگان» با نمایش آثار 20 هنرمند در خانه هنرمندان افتتاح می‌شود.

nike air force 1 low uv | Air Jordan Release Dates 2020

محمدعلی حجازی، دبیر نخستین دوره تصویرسازی محیط زیست، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ایده این نمایشگاه اینگونه شکل گرفت که بعضی از هنرمندانی که دغدغه محیط‌زیست داشتند، به واسطه هنرشان می‌خواستند قدمی در راستای حفاظت از محیط‌زیست بردارند. اولین کار ما در این زمینه سفر به مناطق حفاظت‌شده همراه با هنرمندان بود. آن‌ها در این سفر با پرندگان و طبیعت این مناطق آشنا شدند و به واسطه هنرشان مواردی که برایشان جذاب بود را در قالب نقاشی و تصویر‌گری به ثبت رساندند.

او افزود: بسیاری از مناطق ایران هرساله میزبان پرندگانی است که به صورت فصلی در آنجا سکونت دارند بر این اساس فراخوانی را منتشر کردیم و از هنرمندان تصویرگر دعوت کردیم نمونه‌های خود را برای ما بفرستند.

حجازی همچنین عنوان کرد: 268 هنرمند آثار خود را به دبیرخانه فرستاند که از بین آن‌ها 20 هنرمند برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شدند. فاطمه راد‌پور، مهکامه شعبانی و کیانوش غریب‌پور هیات داوران این نمایشگاه بودند. پس از انتخاب آثار هنرمندان، دو کارگاه برای آشنایی بیشتر آن‌ها با انواع و اقسام پرندگان و نحوه زندگی آنها برگزار شد. هنرمندان در این دو کارگاه با نحوه زندگی پرندگان آشنا شدند.

او ادامه داد: سپس به همراه آن‌ها سفری به منطقه «آشوراده» از توابع گرگان و از مناطق حفاظت شده میانکاله داشتیم. این منطقه دارای 132 گونه مختلف از پرندگان است. در دو روزی که در آنجا حضور داشتیم، هنرمندان گونه‌های مختلف پرندگان را شناسایی کردند و هر کدام از آن‌ها دو اثر برای نمایش در نمایشگاه آماده کردند. از موارد قابل‌توجه علاقه هنرمندان ایرانی مقیم خارج از کشور برای حضور در این نمایشگاه بود. ما آثاری از هنرمندان ایرانی ساکن در سوئد، کانادا و انگلستان را نیز در نمایشگاه داریم.

حجازی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه نخستین گام این گروه است و اگر حمایت و همراهی نهادهای دیگر باشد، قطعا در سال‌های آینده هم شاهد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی خواهیم بود.

در این نمایشگاه آثاری از مهشید دارابی، هما رستمی شاهواری، سمانه شریفی، مرضیه صادقی، نازنین عباسی، سبا عربشاهی، ریحانه علیخانی، مرجان قائمی، آرزو قلی‌زاده، افروز قلی‌زاده، زهرا کیقبادی، گلرخ محتاج‌الفضل، مینا محیطیان، لیدا معتمد، رضا مکتبی، فائزه مهدوی حاجی، سارا نارستان، نسیم نوروزی، طیبه برنجی، عبدالهن حاجی‌وند، بنفشه حسن‌زاده، فاطمه رادپور، نیلوفر صداقت، میترا صداقت و مسعود مجاورآگاه به نمایش در‌می آید.

نمایشگاه «بازگشت پرندگان» که توسط گروه هنری «پیله بهشت» و با حمایت انجمن فرهنگی هنری تصویرگران، خانه هنرمندان ایران، شهرداری تهران و سازمان آگهی‌های روزنامه ایران برگزار می‌شود، روز جمعه 11 بهمن ماه در نگارخانه نامی خانه هنرمندان ایران گشایش می‌یابد و تا 21 بهمن ادامه خواهد داشت.

خانه هنرمندان ایران در خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی، باغ هنر واقع است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه