جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پیام نوروزی دبیرکل سازمان ملل (نوروز 1393)

خبر

پیام نوروزی دبیرکل سازمان ملل (نوروز 1393)

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی نوروز؛21 مارس 2014 برابر با 1 فروردین 1393 تمامی زنان و مردان جهان را به این فرا خواند تا پیام صلح، یگانگی و تجدید پذیری را که در بطن رسالت سازمان ملل متحد و در بطن جشن‌های نوروز قرار دارد فرا راه خود بگذارند.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | adidas xplr womens white sneakers shoes sandals - Black - MnjeShops , Adidas G Shmoo Hoodie

به گزارش ایسنا متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:


نوروز هنگامی است که میلیون‌ها نفر از غرب، مرکز و جنوب آسیا و مناطق دیگر در سراسر جهان گردهم می‌آیند، همان‌گونه که برای بیش از 3000 سال چنین کرده‌اند تا سال جدید و نخستین روز بهار را جشن بگیرند.


نوروز در سال 2009 در فهرست میراث معنوی بشری جای گرفت، این میراث ارزش‌ها و آرزوهایی را به ما یادآوری می کند که همگی‌مان برای برقراری صلح از راه بردباری، احترام و تفاهم متقابل در آن سهیم هستیم. میراث فرهنگی نوروز به شیوه‌ای آراسته در سراسر جهان، پلی بین مردم جهان است. نوروز «گوناگونی‌» ها را به عنوان یک نیرو و بنیاد برای دنیایی صلح‌آمیز و پایدار جشن می‌گیرد. در این هنگام تغییرات جهانی، زمانی که تمامی جوامع با فشارهای جدید رو به رو هستند، نیاز به همبستگی بین تمامی مردم و همگامی با سیاره‌ای که در آن زندگی می کنیم، هیچ گاه تا این اندازه ضروری نبوده است.


در این روز بین‌المللی، اینجانب تمامی زنان و مردان را به این فرا می‌خوانم که پیام صلح، یگانگی و تجدید پذیری را که در بطن رسالت سازمان ملل متحد و در بطن جشن‌های نوروز قرار دارد فرا راه خود بگذارند.


نوروز بر همه مبارک باد!

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه