جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست اتحادیه نوروز نوروز رعایت نکات بهداشتی در نگهداری از ماهی قرمز

نوروز

رعایت نکات بهداشتی در نگهداری از ماهی قرمز

مردم ماهی قرمز را از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی تهیه نمایید، و هنگام خرید دقت کرد که ماهی دارای ظاهر مناسب باشد و شنای آن غیرطبیعی نباشد.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | IicfShops , leather green nike sneaker for heaven boots sale , BLACKPINK Jennie Stuns in CK x Heron Preston

رئیس اداره نظارت دامپزشکی جنوب کرمان گفت: نگهداری غیر صحیح از ماهی های قرمز موجب سرایت بیماریهای پوستی می شود.

به گزارش مهر، محمد خالقیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماهی قرمز که آن را ماهی طلایی نیز می گویند از کپور ماهیان می باشد اظهارداشت:ماهی قرمز، ماهی آبهای سرد است و قادر است در اکواریوم بدون گرمایش یا در یک استخر ماهی در فضای باز به حیات خود ادامه دهد ماهی قرمز حتی قادر است برای مدت کوتاهی در یک استخر پوشیده از یخ نیز زنده بماند.

وی افزود: مردم ماهی قرمز را از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی تهیه نمایید، و هنگام خرید دقت کرد که ماهی دارای ظاهر مناسب باشد و شنای آن غیرطبیعی نباشد.

رئیس اداره نظارت اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به بیان علائم ماهی قرمز سالم تصریح کرد:ازخرید ماهیانی باعلایم ،باله های تاخورده و ساییده،وجود لکه های پنبه مانند و زخم در سطح بدن،بی قراری ومالیدن مداوم بدن به اطراف،پولکهای ریخته یا بیرنگ و چشمهای بیرون زده خودداری نمایید.

وی تصریح کرد:شستشوی کامل دستها با آب و صابون بعد ازهرباردست زدن به آب یا ماهی، جلوگیری ازدست زدن کودکان به ماهیان وعدم دست زدن به چشم، صورت و دهان بعد از کار با آکواریوم ضروری است.

خالقیان با اشاره به دمای مورد نیاز و مقدارآب ماهی خاطرنشان کرد: مقدار آب مورد نیاز هر قطعه ماهی کوچک حداقل یک لیترو دمای مناسب برای این ماهی بین 10تا25درجه سانتیگراد میباشد بطوری که در دمای بالاتر از 25درجه آسیب پذیر بوده و تغییرات ناگهانی دما باعث مرگ آن می شود.

وی با اشاره به اهمیت شستشو و ضدعفونی محل نگهداری ماهی گفت: استفاده از نمک طعام30 گرم در لیتربه مدت ده دقیقه ،آب مورد استفاده برای این منظور باید بهداشتی بوده و درمورد آبهای شرب شبکه آبرسانی شهری باید جهت خروج کلرقبل از مصرف حداقل به مدت 48 ساعت در ظروفی دهان گشاد نگهداری و ذخیره شود و بهتراست هفته ایی2مرتبه وفقط نیمی ازآب ظرف ماهی تعویض شود.

وی افزود: بهتراست ازغذای آماده به تعداد دفعات یک یا دوبار درروز جهت تغذیه ماهی استفاده شود  ومقدار آن به اندازه ایی باشد که ظرف یک تا دو دقیقه مصرف شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه