جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بوش پدر ماندلا را مرحوم کرد!

خبر

بوش پدر ماندلا را مرحوم کرد!

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 77، شهریور و مهر 1392، صفحه 17

بوش پدر و پسر دو رئیس جمهوری هستند که همراه با ریگان بیشترین نقش را در تغییر سیاست های جهانی سه دهه اخیر آمریکا و ایجاد جنگ‌های جدید داشته‌اند. حال ببینیم میزان دقت آن‌ها در رصد کردن اوضاع جهانی برای اشتباه نکردن چه اندازه است؟ خبر زیر به این پرسش پاسخ می‌دهد:

در حالی که نلسون ماندلا رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی از بیمارستان به منزلش منتقل شد تا مراحل بعدی مراقبت‌های پزشکی را در خانه دریافت کند، جرج بوش پدر در بیانیه ای ضمن تسلیت گفتن به مردم افریقای جنوبی به مناسبت مرگ ماندلا گفت: «ماندلا مردی شجاع و تاثیر گذار بود که مسیر تاریخ را در کشورش تغییر داد».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ بلافاصله پس از انتشار این خبر، جیم مک گراث سخنگوی بوش پدر در پیامی در پایگاه اینترنتی توئیتر از این بابت عذرخواهی کرد و در توضیح گفت وی تیتر یک خبر را در مورد ماندلا در روزنامه واشنگتن پست اشتباه خوانده و این گاف در واقع از جانب وی بوده است نه بوش پدر ...

به راستی در دنیایی که یک سیاستمدار استخوان خرد کرده با خواندن یک تیتر ( آن هم به اشتباه ) فوری تصمیم می‌گیرد و بیانیه می‌دهد ، می‌توان به برقراری  صلح و عدالت امیدوار بود؟

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه