پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها معرفی کانون خورشید

انجمن‌ها

معرفی کانون خورشید

كانون خورشيدتاریخچه:
خورشید ابتدا در سال 1378 بصورت یک سازمان غیردولتی (NGO) فعالیت خود را آغاز کرد و چند ماه بعد در ابتدای سال 1379 اعتبارنامة خود را از سازمان ملی جوانان دریافت کرد و با عنوان کانون خورشید شهرت یافت. کانون خورشید در طی شش سال فعالیت خود از پربازده‌ترین سازمان‌های غیردولتی استان تهران محسوب می‌شد. در سال 1383 خورشید با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مؤسسه‌ای فرهنگی ثبت شد و دوران جدیدی از فعالیت خود را آغاز کرد.
آرمان خورشید:
کانون خورشید، فعالیت خود را با شعار بهسازی فرهنگ آغاز کرد. در جریان شش سال فعالیت کانون خورشید، که بخش عمده‌اش به اجرای طرح‌های داوطلبانه گذشت، این نکته روشن گشت که آسیب‌شناسی فرهنگ ما تنها با حرفه‌ای شدنِ کار فرهنگی و تخصصی شدنِ فعالیت در زمینۀ توانمندسازی حوزه‌های گوناگون معنایی ممکن است. از این رو، عبارتِ «کالای ما: معنا» به عنوان شعار موسسۀ خورشید برگزیده شد. بر مبنای این گزاره، هدف خورشید توانمندسازی فرهنگ ایرانی، از مجرای تولید محصولات فرهنگی معناـ محور است.
چارچوب نظری پشتیبان فعالیت‌ها:
خورشید برای شناسایی، صورت‌بندی و پاسخ به مسایل پیشِ رو در زمینۀ بهسازی فرهنگ و زایش معنا، از یک رویکردی نظری بهره می‌برد که بر مبنای سرمشق نظریۀ سیستم‌های پیچیده تدوین شده و «دیدگاه زروان» نامیده می‌شود. این دیدگاه که در قالب مجموعه‌ای از کتاب‌ها صورت‌بندی شده و به چاپ رسیده است، مدلی سیستمی از «من» و چگونگی سازماندهی شدنش در دل نهادهای اجتماعی را به دست می‌دهد. مجموعه‌ای از راهبردهای مدیریتی برای توانمندسازی من و نهادهای اجتماعی از این نظریه استخراج می‌شود که روندهای اجرایی خورشید در زمینۀ آن تعریف می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید