سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم لودری که به جان کتابخانه باغ ملی سبزوار افتاد

زیست بوم

لودری که به جان کتابخانه باغ ملی سبزوار افتاد

روز جمعه (24 مهرماه 1394) یک لودر به جان دیوار حائل بین بیمارستان حشمتیه و باغ ملی در مجاورت کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار افتاد و آن را تخریب کرد.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Best Nike Air Max Shoes 2021 , Air Max Releases and Deals , nike air jordan v 2 grey size 15 inches

معاون اداری مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با اعلام این خبر به خبرنگار ایسنا گفت: ظاهرا مدیران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پیش‌تر نیز قصد چنین کاری را داشتند که موفق به این کار نشده بودند اما این‌بار با استفاده از تعطیلی روز جمعه نیت خود را عملی کردند.

فرهاد آقابیگی افزود: این در حالی است که این کتابخانه بیش از 40 سال قدمت دارد و کمپینی نیز برای جلوگیری از این تخریب شکل گرفته است.

او اظهار کرد: مرکز شماره دو کانون سبزوار از پیش از انقلاب در محل باغ ملی افتتاح شده و از مصوبات آن زمان این بوده که در هر پارکی یک مرکز کانون ایجاد شود. در آن زمان بیمارستانی در مجاورت این مرکز نبوده است و این زمین متعلق به شهرداری است. اما در سال‌های اخیر بیمارستانی را در پشت کانون ساخته‌اند و مسئولان این بیمارستان درصدد هستند تا با تخریب کتابخانه، زمین آن را در اختیار بگیرند.

معاون اداری مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی گفت: در آبان‌ماه سال گذشته دانشگاه ادعا کرد که بالکن کانون متعلق به دانشگاه علوم پزشکی است. در همان زمان ما به فرمانداری نامه زدیم و کار با مصالحه به اتمام رسید اما متاسفانه امسال بدون هیچ اطلاع‌رسانی در روزهای اخیر گاز کانون قطع شد. ما پیگیر شدیم و مجددا گاز برقرار شد. ظاهرا دانشگاه علوم پزشکی قصد دارد در پشت کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان ماشین زباله‌سوزی احداث کند. این‌جا یک پارک قدیمی و این بنا یک بنای تاریخی است و هیچ منطقی چنین چیزی را قبول نمی‌کند. دانشگاه ادعا دارد که زمین متعلق به آن‌هاست؛ در صورتی که این موضوع را مراجع قانونی باید مشخص کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید