جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی: حقوق محیط‌بان‌ها کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد

زیست بوم

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی: حقوق محیط‌بان‌ها کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: حقوق محیط‌بان‌ها کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | nike lunarglide 6 price range chart printable - New Balance 550 'UNC'/ 'Baby Blue' - BB550HL1 - LacollesurloupShops

علی اصغر مطهری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه محیط‌بان یک کارمند دولتی و از سوی دیگر به عنوان یک ضابط قضایی محسوب می‌شود، افزود: این افراد باید از حمایت‌های دولتی و مراجع قضایی بهره‌مند باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر محیط بان‌ها به عنوان یک شبه نظامی محسوب می‌شوند و معمولاً از قوانین حمل سلاح نیز بهره مند هستند، پس باید از حمایت‌های نیروهای انتظامی نیز بهره‌مند شوند.

مطهری اظهارکرد: این در حالیست که قشر محیط‌بانی مظلوم واقع شده و از حمایت‌های قانونی و حقوقی چندانی نیز برخوردار نبوده است و آن طور که باید مورد حمایت قرار می گرفته، مورد حمایت قرار نگرفته است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شکارچیان با آگاهی از اینکه محیط‌بان‌ها چندان از لحاظ قانونی مورد حمایت قرار نمی گیرند، اجازه تعرض به مناطق حفاظت شده را به خود می‌دهند، بیان کرد: اتفاقاتی که در عرصه می‌افتد بین شکارچی و محیط‌بان است و شاهدان عینی نیز در عرصه وجود ندارد و اگر زد و خوردی نیز بین آنها اتفاق افتد، معمولاً شکارچیان می‌زنند و فرار می‌کنند و ما توان دستگیر کردن فرد شکارچی را نداریم و آنجا بستگی به قاضی پرونده دارد که رای نهایی را صادر می‌کند.

این مقام مسوول توضیح داد: البته قرار بر این است تا رییس سازمان حفاظت محیط زیست در روز محیط بان خبرهایی در خصوص حمایت‌های مالی و قانونی به محیط‌بان‌ها ارائه دهد.

وی تعداد شهدای محیط بان در کشور را 116 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد سه شهید متعلق به این استان هستند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی 10 نفر از محیط‌بان‌های این استان از سال گذشته تاکنون نیز در عملیات برخورد با شکارچیان زخمی شده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه