شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم درویش: 116 نفر از محیط‌بانان هنگام برخورد با متخلفین به شهادت رسیده‌اند

زیست بوم

درویش: 116 نفر از محیط‌بانان هنگام برخورد با متخلفین به شهادت رسیده‌اند

خبرگزاری مهر: معاون کل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در حال حاضر سه هزار محیط بان در کشور در خدمت رسانی فعال هستند و تاکنون 116 نفر از این افراد در حین انجام وظیفه با متخلفین به شهادت رسیده‌اند.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | Streetwear & Hip Hop Klamotten Online Shop , DefShop

به گزارش خبرنگار مهر، محمد درویش ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مردم باید با وظایف محیط بانان آشنا شده و بدانند این تلاشگران در برابر آنها قرار ندارند بلکه در راستای کمک به طبیعت تلاش می کنند.

وی اظهار داشت: محیط بانان باز نظر مالی، از حداقل امور برخوردار هستند، مردم از وظایف آنها آگاه نیستند و نام کمتر مدرسه، خیابان و کوچه‌ای به نام شهیدان محیط بان است.

درویش آموزش محیط بانان را از چالش‌های فرا رو عنوان کرد و افزود: آموزش  این قشر باید در پدو بعد آموزش های نظامی، دفاع شخصی و قدرت بدنی و وضعیت اکولوژِیکی است.

وی ادامه داد: محیط بان باید از وضعیت پوشش گیاهی و جانوری منطقه خود آگاه، و برخوردار از فهم اکولوژِیک باشد و به فنون کنترل خشم و مذاکره آگاه باشد.

معاون کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و رییس دبیرخانه سومین جشنواره ملی محیط زیست در آموزه های رضوی کشور گفت: در هفته پایانی شهریور دوره فراگیر و گسترده آموزش محیط بانی با حضور 700 محیط بان و 450 فرمانده یگان در کشور انجام خواهد شد.

درویش اظهارکرد: در حوزه محیط زیست بحران آب شیرین ، نشست پدیده زمین و افزایش فروچاله ها، ریزگردها،  افزایش کانون های فرسایش بادی، آلودگی منابع آبی، خاکی و آلودگی هوا  و بحران تنوع زیستی از چالش های حوزه زیست محیطی است.

معاون کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور  از تاسیس و راه اندازی  مدارس جامع محیط زیستی خبرداد و  گفت: باید آموزش ها در راستای حفاظت از محیط زیست از مقطع پیش دبستان شروع شود.

درویش  از امضای  تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش در زمینه اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست خبرداد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه 56 هزار معلم در به عنوان تحصیل گران محیط زیست از آموزش بهره مند می شوند و می توانند سواد محیطی زیستی را به دانش آموزان ابتدایی و متوسطه ارایه بدهند.

معاون کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و رییس دبیرخانه سومین جشنواره ملی محیط زیست در آموزه‌های رضوی کشور گفت: سال تحصیلی 94 – 95 این مدارس به صورت گسترده در کل کشور ابتدا به عنوان پایلوت سپس فراگیر انجام خواهد شد .

درویش افزود: این جشنواره هر سال در پنج منطقه برگزار می شود و امسال سومین دوره برگزاری با هدف برقراری پیوند بین آموزه‌های دینی و ملاحظات زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه در این راستا  از ظرفیت‌های مذهبی ائمه جمعه، جماعات و خانواده ها استفاده می‌شود افزود: این گروه های هدف با وضعیت محیط زیست کشور که از نظراکولوژیکی در وضعیت شکننده ای قرار دارد آشنا شده  این مهم بهبود بخشیده شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه