جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف یک قبر اشکانی هنگام لوله‌کشی در نزدیکی مشکین‌شهر

یادمان

کشف یک قبر اشکانی هنگام لوله‌کشی در نزدیکی مشکین‌شهر

لودرها در مرادلو برای انجام یک پروژه لوله‌کشی فعالیت می‌کردند که به یک قبر باستانی برخوردند. گفته می‌شود این قبر متعلق به دوره اشکانی است و اکنون باستان‌شناسان در حال مطالعه آن هستند.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | IetpShops , nike air max size 7.5 agitate tires for sale Leopard , nike air pegasus womens purple shoes black gold , 4011496719 , Where To Buy

 

کشف یک قبر اشکانی هنگام لوله‌کشی در نزدیکی مشکین‌شهرخبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ انجام پروژه لوله‌کشی در شهر مرادلو، از توابع مشکین‌شهر منجر به کشف یک گورستان باستانی از دوره اشکانی شد. در حال حاضر گفته می‌شود از ادامه انجام کار جلوگیری شده و کارشناسان میراث فرهنگی اردبیل در حال بررسی گورستان کشف شده‌ هستند.
 
«بهروز ندایی»، مدیر اداره میراث فرهنگی استان اردبیل دراین‌باره به CHN گفت: «ماشین‌آلاتی که برای انجام پروژه لوله‌کشی فعالیت‌ می‌کردند، به یک قبر باستانی رسیدند که احتمالا متعلق به یک گورستان است.»
 
وی در ادامه گفت: «پس از کشف این موضوع، باستان‌شناسان این استان به محل اعزام شدند و به نظر می‌رسد این قبر متعلق به دوره اشکانی باشد.»
 
هنوز اطلاعی درباره گورستان بودن محل کشف قبر اعلام نشده و این موضوع توسط باستان‌شناسان بررسی می‌شود.
 
ندایی درباره عدم هماهنگی پروژه در حال کار با سازمان میراث فرهنگی گفت: «محلی که پروژه به یک اثر باستانی برخورد کرده، ثبت ملی نبوده و کسی از وجود آثار در آن منطقه خبر نداشت. اما در حال حاضر با هماهنگی‌های انجام گرفته، جلوی ادامه فعالیت پروژه گرفته‌ شده‌است.»
 
کشف این قبر منجر به درج اخباری از قبیل بیرون آمدن خزانه و کشف خمره‌های طلا هم شده‌است. ندایی دراین‌باره تاکید کرد که هیچ خمره طلایی در محل کشف نشده و این موضوع شایعه است.
 

در حال حاضر نیروهای انتظامی منطقه را بسته‌اند تا کسی بدون اجازه وارد این محوطه باستانی نشود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید